Gyártásban az első elektromos Škoda

Szeptember 18-án elstartolt a plug-in hibrid meghajtású Škoda Superb iV sorozatgyártása, ami a legelső olyan modell a vállalat kínálatában, melyben már villanymotor is dolgozik. A kombi és szedán változatban is választható személygépkocsi termelése a kvasinyi létesítményben történik, mégpedig ugyanazon a gyártósoron, amelyen a hagyományos változatok is készülnek. Ahhoz, hogy ez lehetséges legyen, a Škoda körülbelül 12 millió eurót fordított a gyár modernizációjára, új részlegek kialakítására, illetve a berendezések oly módú átalakítására, hogy azok a hibrid hajtásláncot is kezelni tudják.

A legkorszerűbb, 4.0-ás ipari technológiát alkalmazó létesítményben nagyjából 9000 alkalmazott dolgozik a Superb, valamint a két kiemelten népszerű SUV, a Kodiaq és a Karoq modelleken, amikből 2018-ban összesen több mint 300 000 darab hagyta el a gyártósort. Egy korántsem jelentéktelen gyárról van tehát szó, amely most egyben a Škoda elektromobilitási tevékenységének böcsőjévé is vált.

A Superb iV két motorja együttesen 160 kW leadására képes, tisztán elektromos üzemmódban 56 kilométert lehet vezetni a WLTP szerint. A tisztán elektromos Citigo iV mellett ez a jármű is ott volt a Frankfurti Autószalonon, így a személyesen találkozás után is kijelenthetjük, hogy a már amúgy is nagy népszerűségnek örvendő modell hibrid változata sokakat terelhet a villanyautózás felé.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.