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 Szeptember 18-án elstartolt a plug-in hibrid meghajtású Škoda Superb iV sorozatgyártása, ami a legelső olyan modell a vállalat kínálatában, melyben már villanymotor is dolgozik. A kombi és szedán változatban is választható személygépkocsi termelése a kvasinyi létesítményben történik, mégpedig ugyanazon a gyártósoron, amelyen a hagyományos változatok is készülnek. Ahhoz, hogy ez lehetséges legyen, a Škoda körülbelül 12 millió eurót fordított a gyár modernizációjára, új részlegek kialakítására, illetve a berendezések oly módú átalakítására, hogy azok a hibrid hajtásláncot is kezelni tudják. A legkorszerűbb, 4.0-ás ipari technológiát alkalmazó létesítményben nagyjából 9000 alkalmazott dolgozik a Superb, valamint a két kiemelten népszerű SUV, a Kodiaq és a Karoq modelleken, amikből 2018-ban összesen több mint 300 000 darab hagyta el a gyártósort. Egy korántsem jelentéktelen gyárról van tehát szó, amely most egyben a Škoda elektromobilitási tevékenységének böcsőjévé is vált. A Superb iV két motorja együttesen 160 kW leadására képes, tisztán elektromos üzemmódban 56 kilométert lehet vezetni a WLTP szerint. A tisztán elektromos Citigo iV mellett ez a jármű is ott volt a Frankfurti Autószalonon, így a személyesen találkozás után is kijelenthetjük, hogy a már amúgy is nagy népszerűségnek örvendő modell hibrid változata sokakat terelhet a villanyautózás felé. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!