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 Az elektromos autók esetében gyorsabban növekszik a kereslet, mint a kínálat, így a használt autók a kezdeti értékvesztés után meglepően jól tartják az árukat. Mivel a hazai használt autó kínálat többsége már eleve használtan érkezik az országba, a hosszú ideje gyengülő forint is hozzájárul ahhoz, hogy gyakran hallani olyat, hogy valaki egy év használat után minimális veszteséggel, sőt, akár értékvesztés nélkül adta el az elektromos autóját. A Teslák árában egyéb hatások is érvényesülnek, például a 2017 előtt vásárolt Model S és Model X példányok használt piaci ára magasabb lehet, mint a kicsivel fiatalabb autók értéke. A fiatalabb Tesláknál egy további árfelhajtó tényező lehet, hogy a piac már kezdi figyelembe venni a teljes önvezetés közelgő megvalósításának ígéretét, amit a már úton lévő autók tulajdonosai is megkapnak, Musk viszont többször utalt arra, hogy az új autók árát emelni tervezik, amint az Autopilot alkalmas lesz a teljes önvezetésre. Eközben a hagyományos autók használt árát lefelé nyomja az, hogy egyre több nagyváros jelenti be a behajtási korlátozást, egyre több ország vezet be büntető adókat a szennyező autókra, így a vásárlók félnek attól, hogy az autójuktól néhány év múlva a most megszokottnál nagyobb értékvesztéssel lesznek csak képesek megválni. Elon Musk már tavaly figyelmeztetett arra, hogy pénzügyi öngyilkosság hagyományos autót vásárolni. Tesla Model 3 (Fotó: Tesla) Ezeket a tényezőket figyelembe véve nem meglepő az iSeeCars beszámolója arról, hogy Amerikában a Tesla Model 3 az az autótípus, amit sokkal inkább új autóként érdemes megvenni, mintsem használtként. Az oldal összevetette az autók új árát az egy éves korukban jellemző használt piaci árukkal. Az összehasonlítást elvégezték különböző kategóriákban, külön besorolva például a sportos autókat, és elkészítettek többek között az SUV és a pickup kategória elemzését is. Az összes típust tartalmazó listában az autók átlagos első éves értékvesztése 25,2%-ra adódott, a legrosszabb eredmény 43,4% volt. A legjobb eredményt pedig magasan a Tesla Model 3 érte el, mindössze 5,5 %-os első éves értékvesztéssel. Nézzük meg az iSeeCars toplistáját arról a 10 típusról, melyeket az elemzés szerint érdemesebb újként megvásárolni, mint használtan. Sajnos számos típus Európában nem is kapható, az összehasonlítás ennek ellenére beszédes. Helyezés (százalék alapján) Típus Első éves értékvesztés %-ban Első éves értékvesztés dollárban 1 Tesla Model 3* 5.5% 2529 2 Ford Ranger 11.4% 3716 3 Chevrolet Traverse 11.7% 4198 4 Honda Civic 11.9% 2704 5 Honda Fit 12.5% 2111 6 Subaru Crosstrek 13.1% 3138 7 Chevrolet Corvette 13.6% 8113 8 Honda Accord 13.7% 3177 9 Honda Ridgeline 13.8% 4663 10 Dodge Charger 13.9% 4097 Átlagos értékvesztés 25.2% Hatalmas értékvesztésre számíthat, aki hagyományos autót vásárol Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!