Egy teljesen új villanyautót mutatott be a Jaguar Land Rover, ám a Project Vector abszolút idegen a vállalatcsoport termékpalettájától: az egyéni autózás helyett a fenntartható városi közlekedésre helyezi át a hangsúlyt, s az autógyártó eddigi legnagyobb ugrását testesíti meg a Destination Zero, azaz a nulla kibocsátású, baleset- és dugómentes mobilitás felé. Annak ellenére, hogy a projektről ez idáig semmit nem hallhattunk, az évek óta tartó titokban történő fejlesztésnek köszönhetően az önvezetésre is képes jármű műszakilag annyira fejlett, hogy a JLR a jövő évben már meg is kezdheti tesztelését Coventry közútjain az Egyesült Királyságban.
A brit hatóságok nem vacakolnak sokat, ha az önvezető technológiával foglalkozó cégek támogatásáról van szó, nemrég a Nissan és a HumanDrive sofőr nélküli LEAF-je több mint 350 kilométert tett meg a töltési folyamatok kivételével teljesen emberi segítség nélkül, és a Jaguar Land Rover fejlesztését is a jövő mobilitásához vezető „élő laboratóriumként” emlegetik.
A Project Vector funkcióját tekintve ugyanolyan elektromos egyterű, amellyel számos gyártó képzeli el a városi személy-, és áruszállítás jövőjét, azt leszámítva, hogy a mostanság mutogatott koncepciókkal ellentétben ebben a járműben még van kormány és pedál. A Warwicki Egyetemmel közösen fejlesztett padlólemez moduláris, gördeszka formájú, ami lehetővé teszi a rugalmas használatot, így az utazókabin egyéni, illetve utazásmegosztó célra is berendezhető, valamint a last-mile kiszállításokhoz alkalmas csomagtérré is változtatható.
Nem kizárt, hogy ez a platform jelentős versenyelőnyt ad a brit gyártónak – a Hyundai például két start-up vállalattal is megegyezett, hogy ugyanilyen gördeszka-padlólemezeikre építsenek különböző célú és kialakítású elektromos járműveket. A hajtáslánc specifikációit a JLR nem részletezte.