Januárban már körbejárt egy pletyka az elektromos autózással foglalkozó sajtóban arról, hogy a 64 kWh-ás Hyundai Kona Electric 2020-as változatának a korábbi 449 kilométerről 480 kilométerre növekszik a WLTP ciklus szerint mért hatótávolsága. Addig azonban nem akartunk írni a hírről, amíg nem erősíti meg hivatalosan a Hyundai és nem derül ki, hogy milyen fejlesztéseknek köszönhető a hatótáv növekedés.
A Hyundai norvég honlapján már az új 480 km hatótáv szerepel a típus bemutató oldalán, a pushevs.com pedig azt is megtudta, hogy minek köszönhető a növekedés. A legjobb hír, hogy a hatékonyság növelést a régi Kona tulajdonosok is megkaphatják, pedig eddig csak a Teslára volt jellemző, hogy a korábbi vásárlók is hasonló ajándékokat kaptak a gyártótól OTA szoftverfrissítéssel.
A kevésbé jó hír, hogy a hatótáv növekedés nem egy komolyabb fejlesztésnek köszönhető, csupán annak, hogy a gyártó 2020-tól másik gumigyártó abroncsát szereli az autókra a gyártósoron. Korábban sok Kona vásárló panaszkodott a zajos vagy nem elég jól tapadó Nexen gumiabroncsokra, melyekkel átvették a Konát, Magyarországon is több Kona vásárlótól hallottuk, hogy idén tavasszal inkább új gumit vásárol, nem teszi vissza az ősszel leszerelt gumikat. Úgy tűnik a panasz elért Dél-Koreáig, így 2020 tavaszától Michelin Primacy 4 alacsony gördülési ellenállású prémium gumival szerelik az autókat.