Ne töltsd külső forrásról a plugin hibrid Ford Kugát!

Felfüggesztette a Kuga plug-in hibrid változatának értékesítését a Ford, és arra kéri az eddigi vásárlóit, hogy ne töltsék hálózatról a jármű nagyfeszültségű akkumulátorát, mert az túlmelegedhet és kigyulladhat. A tisztán elektromos üzemmódban is vezethető kompakt szabadidőautó még csak néhány hónapja érkezett meg Európa kereskedéseibe, de máris nagy sikernek örvendhet, hiszen a modell eladásainak több mint felét (körülbelül 6680 darabot) ez a típus adta a második negyedévben.

Ezt viszont beárnyékolja az amerikai autógyártó közleménye, mely szerint a 2020. június 26. előtt gyártott Kuga konnektoros hibridek értékesítése ideiglenesen felfüggesztésre került, miután minden jel arra utal, hogy négy példány kigyulladásához is az akku túlhevülése vezetett. Személyi sérülésről egyelőre nincs információ, de az már önmagában aggodalomra adhat okot, hogy egy ennyire új autónál ilyen súlyos problémák merülnek fel. A Ford leírása szerint a fedélzeti töltőt, és/vagy a töltőkonnektort érő fizikai sérülés vízszivárgást eredményezhet, ami rövidzárlatot okozva a rendszerben egy, vagy több akkumulátorcella túlmelegedését, vagy rosszabb esetben kigyulladását okozhatja. Emiatt a vállalat több mint 20 000 Kuga PHEV visszahívását rendelte el, melyek akkumulátorai számára egy speciális védőburkolatot készített.

EZT OLVASTAD MÁR?  2025-re éves félmillió villanyautót értékesítene a Hyundai

Az ötajtós SUV Magyarországon is elérhető bruttó 12.880.000 forintos kezdőáron, ezért fontos ismét kiemelni, hogy ha valaki vásárolt Kuga PHEV-et, és annak gyártási ideje a problémás időszakba esik, az kövesse a Ford utasításait és további értesítésig semmiképp se töltse az akkumulátort.

Elektromos autót használsz?