A briteknél is elstartolt a BMW eDrive Zones
A BMW a legelső autógyártó, mely a GPS-alapú geofencing technológiára bízza külső forrásból is tölthető hibridjeinek üzemmód-beállítását a városokban, levéve ezzel azt a terhet a sofőrök válláról, hogy figyeljék, mikor érik el a kibocsátásmentes zóna határát, és manuálisan váltsanak tisztán elektromosra. Az eDrive Zones elnevezésű digitális szolgáltatás az év elején indult elsőként németországi helyszínekkel, most pedig két brit város is felkerült a térképre. Londonban a plug-in hibrid BMW-k rendszerében kijelölt zóna a TFL Congestion Charge/ULEZ területével esik egybe, míg Birminghamben a város által tervezett, és 2021-ben életbe lépő Clean Air Zone virtuális határainál kapcsol be automatikusan a villanymotor, amennyiben elegendő energia áll rendelkezésre ehhez az akkumulátorban.
Jelenleg egyébként a plug-in hibrid járművek a tisztán elektromosokkal egyetemben mentesülnek a 15 fontos napi dugódíj (Congestion Charge) alól, de ez a tervek szerint 2021-ben megváltozik. Az eDrive Zones akár egy lobbi alapja is lehetne a BMW számára, hogy hibridjei továbbra is a villanyautók előnyeit élvezhessék.
A szolgáltatás alapfelszereltségként jár minden új BMW 330e, 530e, 745e, és X5 xDrive45e típusú autóhoz, de ingyenes over-the-air frissítésen keresztül más modellek számára is elérhetővé válik majd. A megjelenített védett zónák száma is bővül, hamarosan Európa más városaiban is automatikusan bekapcsol a villanymotor.