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 Az arizonai Maricopa városa mellett, a Sonora-sivatagban nyitott hatalmas elektromosautó-töltőállomást a Volkswagen Csoport, hogy az akár 50°C-ot is megközelítő extrém hőségben tesztelje járműveinek töltési képességeit, és egyben a töltőberendezések ellenálló-képességét. Erre azért van szükség, mert a szélsőséges hőmérséklet – legyen szó fagyról, vagy forróságról – nagyban befolyásolja a villanyautók töltési teljesítményét, ami a felhasználói élmény romlásához vezethet. Az Arizona Proving Grounds területén felhúzott töltőpark egyszerre 50 jármű energiaellátását képes biztosítani. A töltők típusai változatosak, a 25 darab, 50 kW és 350 kW közötti teljesítményű DC villámtöltő mellett AC fali töltőberendezések is megtalálhatók az állomáson. Mivel a VW a globális piacra szánt villanyautóit fogja itt tesztelni, minden fontosabb töltőcsatlakozó rendelkezésre áll az amerikai CCS1-től kezdve az európai CCS2-n és a kínai GB/T-n keresztül egészen a japán CHAdeMO-ig. Egy ilyen napfényes helyszínen a töltőállomás energiaigényének jelentős részét tudná fedezni a tetőre telepített napelem, amely egyben az autókat is védi a tűző naptól. Ám mivel ennél a töltőparknál éppen a napsugaraknak való kitettség hatását tanulmányozza a Volkswagen, nem fedte be napelemekkel a töltőállásokat. Helyette távirányítással vezérelhető ponyvákat szerelt fel, amik szükség esetén leárnyékolják a járműveket és a töltőket. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!