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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Szegény ember Teslája – Ioniq fejegység okosítás – második rész

villanyautózás a gyakorlatban
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

Tavaly már megjelent egy cikkünk Szegény ember Teslája címmel a 28 kWh-s Hyundai Ioniq androidos fejegységének okosításáról. A cikkben és a kapcsolódó videóban bemutattam, hogy telepíthetünk saját alkalmazásokat az autó LG gyártmányú Androis fejegységére, hogy közvetlenül az autóban futhasson például a Waze, a Youtube, online TV vagy rádió alkalmazások, és kifejezetten az autóhoz fejlesztett applikációk, például az IoniqInfo, amivel részletes vezetési és energiafogyasztási információkat jeleníthetünk meg, vagy az ABRP Transmitter, amely a népszerű aBetterRoutePlanner nevű villanyautós navigációs alkalmazást kiegészítve Tesla-szerű útvonaltervezést tesz lehetővé, azáltal, hogy fontos adatokat (GPS koordináta, akku töltöttségi szintje, pillanatnyi fogyasztás) küld az ABRP szerverére, így egy hosszabb útvonal tervezésekor a szoftver az autó adatait is figyelembe véve tudja megtervezni a töltési pontokat.

ABRP fut az Ioniq fejegységén és tudja az autó töltöttségét is (fotó: Margetán Zsombor)

A tavalyi videóban a 181002 és a 191209 szoftver verziókra adtam 1-1 megoldást, melyek sajnos a 20xxxx szoftver esetén már nem voltak használhatók, és egy ideig nem is akadtunk másik trükkre. A 2020-as szoftver verzió továbbra sem okosítható, az idei viszont igen, annak pedig szintén nincs akadálya, hogy a 210111 verzióra frissítsük a 20-as kezdetű szoftvert.

Saját Ioniq hiányában helyettem közösségünk egy lelkes tagja, Margetán Zsombor mutatja be az alábbi videóban, hogy mit kell tennünk, hogy újra megnyíljon a kiskapu. A videó első részében Zsombor a 210111 firmware verzióra frissítést, utána pedig az Engineering Mode elérését ismerteti. Fontos, hogy ha valakinek már vannak saját alkalmazások vagy bármi egyéb módosítás a fejegységen, a frissítés előtt álljon vissza a gyári állapotra.

Ezúttal is felhívjuk a figyelmet rá, hogy az eljárás nem veszélytelen, egy hibás lépéssel az autó fejegysége „téglásítható”, azaz teljesen tönkretehető, így mindenki kizárólag saját felelősségére próbálkozzon, valamint nagyon figyelmesen járjon el.

Az firmware frissítéshez szükséges fájlok ide kattintva tölthetők le, a navigációhoz a legfrissebb térképeket (22 Gb) pedig ez a tömörített fájl tartalmazza. Egyrészt Ioniqnál FW frissítés nélkül nincs térkép frissítés, másrészt a kiskaput egy a térképhez tartozó fájl nyitja, így mindenképp szükségünk lesz a térkép frissítésére is.

A frissítéshez letöltött fájlokat egy üres, FAT32 formátumú SD kártyára kell másolni, és fontos az alábbi mappaszerkezet kialakítása is. Természetesen használható az autóban lévő memóriakártya is, de a művelet előtt mindenképpen érdemes róla biztonsági másolatot készíteni.

Az Engineering Mode eléréséhez szükséges lecserélendő fájl itt érhető el.

Egyes applikációk ismertetése és letöltési lehetősége megtalálható az előző cikkünkben. Az utolsó lépést követően az applikációk telepítése a 191209 szoftver verzió esetén ismertetett módszerrel, azaz az Easy Fire Tools applikációval hajtható végre. Aki nem ismerné a korábbi eljárást, nézze meg az alábbi cikkben megtalálható videót is.

Szegény ember Teslája – Hyundai Ioniq Androidos fejegység okosítása

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.