PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Egyetlen ábrán bemutatható, hogyan tűnnek el a belsőégésű motoros autók

elektromos autó

Norvégiában már kicsit sem meglepő, hogy hónapról hónapra elektromos autók uralják a személyautó-értékesítési listát. Ha azonban más piacokon, például az Egyesült Államokban bizonyulnak kelendőbbnek a villanyautók hagyományos megfelelőiknél, akkor már érdemes elgondolkodni azon, hogy tényleg olyan sokáig tart-e majd az elektromobilitásra való átállás, mint ahogyan azt sokan hangoztatják.

A Porsche a tökéletes bizonyítéka annak, hogy ha egy gyártó komolyan gondolja az elektromos autózást, és olyan modellt dob piacra, amely a márka portfóliójának szerves része, és képességei semmiben sem maradnak el a hagyományos autókétól, akkor szinte már nincs is semmi szükség belsőégésű motort szerelni a motorháztetők alá. A Taycan 18 hónap alatt gyakorlatilag felzabálta az ugyanazon szegmensben kínált testvérének, a Panamerának az eladásait.

A német prémium sportautómárka legelső tisztán elektromos modelljéről már a piaci bevezetése előtt tudni lehetett, hogy elképesztően népszerű lesz, hiszen teljesítményhiánnyal nem küzd, és még egy díjnyertes köntösbe is belebújtatta a Porsche. A tavalyi év közepe felé aztán be is bizonyosodott, hogy nemcsak hogy sikeres lesz a Taycan, de könnyedén a márka legkelendőbb modelljévé válhat – augusztusban már az élre tört Európában, és magasan túlszárnyalta a Panamera számait.

A villanyautó fogy a legjobban a Porschénál

A Taycan piacfoglalása azonban egy, a Twitteren megosztott diagramon látszik a legjobban, amely negyedéves bontásban mutatja, hogyan húzott el a villanyautó értékesítése a Panameráé mellett az észak-amerikai piacon. Míg 2020 második negyedévében még kicsivel a belsőégésű motoros szedán vezetett, addig a Q3-ban már messze a Taycant keresték többen. A Panamera értékesítése azóta zuhan, a Taycanból viszont egy kisebb visszaesés után 2021 első negyedévében rekordszámú példányt adott el a gyártó.

Forrás: Twitter

A Taycan megjelenéséig a Panamera a Porsche egyetlen szedánja volt a kínálatban, azaz 2019 harmadik negyedévéig 100%-ban uralta ezt a szegmenst. Hat negyedév leforgása alatt ez megváltozott, a Taycan mostanra 80% feletti részesedést harcolt ki magának.

A Porsche 2020-ra 20.000 darabos gyártást tűzött ki a Taycan számára (amit kicsivel sikerült is túllépni), idén azonban akár 35-40.000 példányt is átadhatnak majd belőle világszerte.

Nagyon vették tavaly a Porsche Taycant

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.