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
auto
2024. 04. 20. szombat

Koreában kiszivárogtak az Ioniq 6 műszaki adatai és ára?

elektromos autó

A koreai The Auto Vision YouTube csatorna azt állítja, hogy hozzájutottak a Hyundai által 2022-ben második felében leleplezni, majd az év végén, esetleg 2023 elején piacra dobni tervezett tisztán elektromos szedán, az Ioniq 6 fontosabb műszaki adataihoz és tervezett árához, amely a Hyundai második e-GMP padlólemezre épülő modellje lesz.

Azt már mindenki tudja, hogy az autó a Prophecy tanulmány stílusát követi majd, ha pedig olyan közeli lesz a rokonság, mint a 45 koncepció és a sorozatgyártásba került Ioniq 5 modell között, akkor a külsőben túlságosan sok meglepetés nem várható.

A műszaki adatokra is következtethetünk az azonos platformra épülő Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 modellek specifikációjából. A koreai források szerint az Ioniq 6 a kisebb akkuval nem kerül piacra és itt is megmarad az a kettősség, hogy Amerikába kicsivel nagyobb akkuval érkezik az autó, mint a hazai, azaz a dél-koreai, valamint az európai piacra. Így a pletykák szerint az Ioniq 6 is 72,6 kWh akku kapacitással jön majd Európába, az Egyesült Államokban pedig 77,4 kWh kapacitás várható. Az autó hátsókerekes és összkerekes változatban egyaránt készül majd. A csak hátul hajtott verzió hatótávja 300 mérföld (483 km), az összkerekesé pedig kb. 270 mérföld (434 km) lesz.

Az egymotoros, 160 kW teljesítményű változat 60 mérföldre gyorsulása 7,4 másodperc, míg a kétmotoros autónak csupán 5,2 másodpercre lesz szüksége ehhez. A töltési paraméterek változatlanok, azaz arra alkalmas (tehát 800 voltos) töltőoszlopon a 10-80% töltéshez mindössze 18 perc szükséges.

Az Ioniq 6 alapmodelljének európai ára körülbelül 10.000 dollárral magasabb lehet, mint amennyit az Ioniq 5 modellért kell fizetni. Persze előfordulhat, hogy az információk tévesek. Sajnos még  nagyjából egy évet kell várnunk az értesülések megerősítésére vagy cáfolatára.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.