A sarkkörön tesztelik a 7-es BMW elektromos változatát

Már zajlik a BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja, az i7 prototípusainak hajtáslánc- és futómű-technológia végső finomhangolási tesztje a svédországi Arjeplog térségében, a BMW Group téli tesztközpontjában.

Olvasóink gyakran morognak egy-egy újdonság megjelenésekor azért, hogy a legtöbb gyártó elsősorban a SUV kategóriára koncentrál az elektrifikációnál. A gyártók döntése érthető, a SUV nem csak a legnépszerűbb kategória napjainkban, de a magas építési mód az akkumulátor elhelyezését is könnyebbé teszi a padlóban. Szerencsére elindult végre a váltás az alacsonyabb építésű autóknál is, így a BMW Group gondosan felépített stratégiájában hamarosan megjelennek a luxuslimuzinok is. A BMW i7 álcafóliával ellátott prototípusait jelenleg éppen cudar téli körülmények között tesztelik a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázis keretein belül.

A svédországi Arjeplog térségében, az Északi sarkkörtől csupán néhány kilométerre a mérnökök ideális előfeltételeket találnak ahhoz, hogy a jeges felületeken és a hóval borított utakon a tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzin hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereit tökéletesítsék. A komfort és exkluzivitás terén hatalmas tapasztalatokkal rendelkezik a BMW, most először ehhez társul majd a tisztán elektromos hajtásrendszer, fosszilis üzemanyag-fogyasztástól és károsanyag-kibocsátástól mentesen.

Az extrém időjárási körülmények közepette végzett átfogó teszten a kerékfelfüggesztések, a rugók és lengéscsillapítók, illetve a számos vezetési üzemmódhoz kapcsolódó vezérlőrendszerek teljesítmény-orientált beállításának finomhangolása a cél. A tervezőmérnökök a futómű-technológia, a kormánymű és a fékrendszer alkatrészeit, valamint a menetdinamikai és menetbiztonsági rendszereket vizsgálják, melyeket a sportosság és menetkomfort egyensúlyát szem előtt tartva fejlesztettek ki a BMW 7-es sorozat következő generációja számára. A havas utak mellett a befagyott tavak csúszós felületei arra is lehetőséget biztosítanak, hogy a mérnökök aprólékosan finomhangolják a modell futómű-technológiájának vezérlőrendszereit, a kormánymű viselkedését, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) funkcióit, valamint a fékrendszer és a lassításkor felszabaduló energia visszatáplálását végző rendszer precízen összehangolt együttműködését.

A téli teszten természetesen a zéró emissziójú hajtáslánc-technológia alkatrészeire is kiemelt figyelmet fordítanak, így fagypont alatti hőmérsékleten vizsgálhatják a BMW i7 villanymotorját, akkumulátorát és hőmérséklet-vezérlő rendszerét is.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.