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 A teljes BMW Csoport eddigi legnagyobb teljesítményű villanyautójaként mutatkozott be tegnap délelőtt a BMW i7 M70 xDrive, a bajor márka 7-es sorozatának tisztán elektromos meghajtású csúcsverziója. A hétfőn elstartolt Sanghaji Nemzetközi Autószalonon leleplezett sportlimuzin 2023 második felétől lesz elérhető azon vásárlók számára, akik 485 kilowattot, azaz 660 lóerőt szeretnének maguk alatt tudni. Az BMW elektromos újdonsága ugyanazt az ötödik generációs elektromos hajtásrendszert alkalmazza, mint az i7 alapmodell, de M-specifikus kialakításban, ami összesen 124 lóerővel dobja meg a rendszer összteljesítményét. A jármű első és hátsó tengelyén is egy-egy mélyen integrált hajtási egység dolgozik, egy közös házban egyesítve az elektromos motort, a hajtáslánc vezérlőelektronikáját és a lassító áttételt. Hátul egy 360 kW (489 lóerő) maximális teljesítmény leadására képes erőforrás dolgozik, amely a legerősebb villanymotor a márka kínálatában. Ezt egészíti ki az első tengelyen elhelyezett 190 kW (258 lóerő) csúcsteljesítményű elektromos motor az összkerékmeghajtáshoz. Gyorsításkor az i7 M70 xDrive 1015 Nm forgatónyomatékot szabadít fel, de ha a Sport üzemmódot túl gyengének találják a felhasználók, az M Launch Control rajtprogram és az M Sport Boost üzemmód aktiválásával 1100 Nm-hez férhetnek hozzá. Az autó végsebessége 250 km/h, nulláról 100 km/h-ra pedig akár 3,7 másodperc alatt is felgyorsulhat, így a márka leggyorsabb elektromos autójának nevezheti magát. A BMW M GmbH harmadik teljesen elektromos modelljeként érkező i7 M70 xDrive energiáját egy hatalmas, 101,7 kWh nettó kapacitású akkumulátor tárolja, amely 488 – 560 kilométer hatótávolságot biztosít az autónak a WLTP szabvány szerint – írja közleményében a BMW. Az új Max Range funkció bekapcsolásával takarékos üzemmódra vált az autó, és a kényelmi funkciók, valamint a teljesítmény és végsebesség korlátozásával a hatótávot helyezi a középpontba, 15-25%-kal növelve azt az alap felhasználási módhoz képest. Az aksi 195 kW-tal tölthető DC hálózaton, és 22 kW-tal AC-n. Az elektromos összkerékhajtás, a kormánymű, a lengéscsillapítók és a menetdinamikai rendszerek vezérlőegységeinek M-specifikus beállításai különleges vezetési élménnyel és menetdinamikával ruházzák fel a premium limuzint. Az automatikus szintszabályozású, légrugós kerékfelfüggesztésekkel dolgozó, M-specifikus adaptív futóművön és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapításon kívül az aktív hátsókerék-kormányzás és az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt, Active Roll Comfort technológiás Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás is az alapfelszereltség része. A 21”-os kerekeken guruló i7 M70-et számos M-specifikus dizájnelem különbözteti meg az alapmodelltől, mint például a duplakonzolos BMW M külső visszapillantó-házak, a hangsúlyos BMW M küszöbtoldatok és a diffúzorral kiegészített, típus-specifikus hátsó lökhárító. Bemutatkozott a BMW i7 PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!