A nagy akkus, hátsókerék meghajtású Model 3 volt az autó első változata, amit 2017-ben gyártásba küldtek, ám 2018 végén levették az online konfigurátorból, majd 2019 közepétől már telefonon, illetve személyesen sem lehetett megrendelni. Az egyszerűsítés jegyében a Long Range és a Performance is duplamotoros lett, szimpla hátsókerék hajtással csak az alap, kis akkus autót lehetett rendelni. Mostanáig. Nem mindenkinek A német Teslamag.de szerezte meg elsőként azt az exkluzív információt még vasárnap, amit időközben a Tesla brit Senior Key Account Managere is megerősített LinkedIn oldalán.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 Ezek szerint újra rendelhető a Long Range RWD, azaz hátsókerék meghajtásos Model 3 – ám csak az üzleti ügyfeleknek. A korlátozás azt is jelenti, hogy nem találkozunk vele a konfigurátorban sem, csak a flottaértékesítő csapat fogja felajánlani üzleti ügyfeleinek, cégeknek, autókölcsönzőknek. A hátsókerékhajtású változat különlegessége, hogy amellett, hogy a legolcsóbb nagyakkus verzió, ennek van a legnagyobb hatótávja is. Az autó WLTP hatótávja 634 kilométer ami elsőre nem tűnik hatalmas lépésnek az AWD-hez képest, régebben nagyobb volt a különbség, de vagy az autógyártó hajtóművei lettek sokkal hatékonyabbak az évek alatt, vagy a 634 kilométert 19-es és nem 18-as kerekekre értik. A jelenlegi összkerékhajtású verzió 626 WLTP kilométert tud 18-as kerekeken, de csak 602-t 19-eseken, és a Tesla weboldala utóbbit tekinti alap hatótávnak. Akárhogy is nem feltétlenül az extra 8, vagy 32 kilométer a fő tényező, hanem az alacsonyabb ár lehet vonzóbb az ügyfelek részére. Hazánkban például jelenleg 3,5 millió forint, nagyjából 20% az árkülönbség a kisakkus és a nagyakkus változatok között a brit üzleti ügyfelek számára pontosan megfelezi a Tesla ezt a távolságot, azaz olyan, mintha nálunk 19,6 millióba kerülne a régi-új változat. A Teslamag.de úgy tudja, április 21-től rendelhető az új, sanghaji gyártású verzió, amelynek megvásárlása két további korlátozással jár. Az alapmodellből ismert hangrendszer van benne, és csak fekete belsővel lehet kérni. Hogy később a privát ügyfeleknek is elérhető lesz-e az autó azt egyelőre nem tudni, de a Tesla gyakran korlátozza a változatok számát egyes régiókban. Így például az Egyesült Államokban és Kínában jó ideje nem rendelhető a Long Range Model 3, csak a kisakkus, és a Performance érhető el, Model Y-ból pedig csak péntek óta lehet az USA-ban kisakkus verziót rendelni. Ismét olcsóbbak lettek a Teslák Magyarországon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!