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 Számos autógyártó és autórestaurátor vállalatnál gondolják úgy, hogy az elektromos hajtástechnológia terjedésének nem feltétlenül kell magával hoznia a járműdizájn modernizációját, magyarul egy oldtimer is kaphat villanymotort, és egy villanyautó is nézhet ki úgy, mintha évtizedekkel ezelőtt álmodták volna meg. A retro külsejű modelleket ráadásul meglehetősen sokan kedvelik, nem csoda, hogy egyre többen próbálkoznak régies stílusban tervezni termékeiket. Most egy szlovák start-up is előállt a maga elképzelésével: íme a Rodster a Patak Motorstól. A név nem elírás, minden bizonnyal a hot rod és a roadster szavak kombinációjából született, a nyitott tetős, kétszemélyes járgány ugyanis erősen hajaz a gyorsulási versenyekre épített amerikai klasszikusokra. Az autó 3360 mm hosszú, 1395 mm széles, és 1360 mm magas, tehát meglehetősen kompakt, de éppen ez volt a cél – a csapat egy városi közlekedésre alkalmas miniautót álmodott meg. A Rodster az L7e kategóriába sorolandó, így akár fiatalok is vezethetik. Elektromos hajtással a Rodster 15 kW teljesítmény folyamatos leadására képes, akkumulátorának kapacitása a Stage 1 változatban 10 kWh, a Stage 2 konfigurációban pedig ennek duplája. Előbbinek 100, utóbbinak 250 km a várható elektromos hatótávolsága. Az opcionális felszereltségek között megtalálható a gyorstöltés, de azt nem tudni, hogy ez mekkora töltési teljesítményt jelent, valamint a vászontetőért is külön kell majd fizetni. A kisebbik akkus Rodster indulóára 22.900 euró lesz, a nagy aksis verzió pedig 25.000 euróról, átszámítva körülbelül 9,8 millió forintról indul. A Patak Motors 2020-ban alakult meg, azóta dolgozik a Rodster megvalósításán. Az első, dízelhajtású prototípus 2021 júliusában született meg, egy évre rá pedig már egy elektromos változatot is tesztelni kezdtek. Idén augusztusban megtörtént a modell homologizációja, így a cég elkezdett felkészülni a gyártásra, amelyhez a cseh Evektor repülőgépgyártó vállalattal állnak össze. A jelenlegi tervek szerint a gyártás 2024 augusztusában kezdődne, a megrendelt példányok kiszállítása pedig 2025 novemberében várható. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!