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 A Center of Automotive Management független német kutatóintézet legutóbbi elemzése szerint a forgalomban lévő elektromos autók számának folyamatos növekedése következtében 2018 novemberének legvégén globálisan átlagosan 4,6%-os részesedést tudhattak magukénak a konnektoros járművek az autópiacokon, ami majdnem kétszer akkora, mint amit a tavalyi év ezen időszakában tapasztalhattunk. Nem meglepő módon a növekedés mozgatórugója elsősorban Kína, ahol 2018-ban eddig 980 000 plug-in személygépjármű talált gazdára, de az év végére várhatóan jóval túllépi majd az egymilliós álomhatárt is. A céltudatosan kiépített támogatási rendszer nem csupán azt eredményezte Kínában, hogy döbbenetes tempóban készülnek, és fogynak az elektromos autók, mindössze 23%-os plug-in hibrid részesedéssel az összes konnektoros autó között, hanem azt is, hogy az összes megvásárolt villanyhajtású jármű 95%-a az országban készül. Elektromos autó-értékesítés 2017-ben és 2018-ban, Forrás: CAM Az elektromobilitással nyíltan hadilábon álló szövetségi kormány ellenére az Egyesült Államok is jelentős mértékben húzza felfelé a globális elektromos autó-piacot, ahol az elmúlt évben bekövetkezett 84%-os növekedés várhatóan közel 356 000 darabra emeli az eladott éves villanyautók számát a tavalyi 194 000-ről december végéig. A Tesla Model 3-as sikerét látva nyilvánvalóvá vált, hogy az autópiac gyökeres átalakulásnak néz elébe, ahol nem csak a villanyautókat fejlesztő manufaktúráknak, hanem valamennyi autógyártónak fel kell kötnie a gatyáját, hogy tartani tudja a tempót a fiatal kaliforniai céggel. 2018-ban egyik elektromos modellnek sem volt túl sok esélye Elon Muskékkal szemben, az összes újonnan regisztrált elektromos autó 37%-a ugyanis Model 3 volt az Egyesült Államokban, és ha a Tesla másik két autóját is számításba vesszük, akkor csupán a villanyautó-piac felén osztozik az összes többi gyártó. Nem szabad megfeledkezni Európáról sem, amit akár Norvégiának is hívhatnánk, ugyanis e skandináv ország birtokolja az elektromos autók nagy részét. A becslések szerint 2018 legvégére 73 000 villanyautót vásárolnak a norvégok, de még érdekesebb a piaci részesedést vizsgálni: az összes értékesített autó majdnem fele (47,9%) elektromos a tavalyi 39,3% után, amihez hasonló nincs még egy a világon. Ez persze az éves átlag, havi szinten nemrég ennél magasabb részarányt is láttunk, amikor is körülbelül 60 százaléka az eladott személygépjárműveknek tisztán elektromos vagy plug-in hibrid volt. Európában Norvégia mellett a német, brit, francia, és holland piacokat érdemes még megemlíteni, ám ezekben sokkal inkább a növekedés dinamikája kiemelendő. Hollandiában például majdnem megtriplázódott a megvásárolt villanyautók száma 2017-hez képest. Autógyártók innovációs teljesítménye tisztán elektromos modellek tekintetében, Forrás: CAM A Center of Automotive Management nem csupán a vezető elektromos autó-piacok fejlődését vizsgálta, hanem az egyes autógyártók innovációs teljesítményét is. Mondani sem kell, hogy a Tesla magasan vezeti a rangsort, de a kutatók szerint a kínai BYD és BAIC, valamint a Hyundai és a Renault sem szégyenkezhet, ha villanyautóval kapcsolatos innovációkról van szó. Talán az sem okoz túl nagy meglepetést, hogy a német autógyártók egyedül akkor jönnek szóba, ha plug-in hibridekről beszélünk, így pedig a Volkswagen került az első helyre. A tanulmány részletesebben itt érhető el német nyelven. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!