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 A Center of Automotive Management független német kutatóintézet legutóbbi elemzése szerint a forgalomban lévő elektromos autók számának folyamatos növekedése következtében 2018 novemberének legvégén globálisan átlagosan 4,6%-os részesedést tudhattak magukénak a konnektoros járművek az autópiacokon, ami majdnem kétszer akkora, mint amit a tavalyi év ezen időszakában tapasztalhattunk. Nem meglepő módon a növekedés mozgatórugója elsősorban Kína, ahol 2018-ban eddig 980 000 plug-in személygépjármű talált gazdára, de az év végére várhatóan jóval túllépi majd az egymilliós álomhatárt is. A céltudatosan kiépített támogatási rendszer nem csupán azt eredményezte Kínában, hogy döbbenetes tempóban készülnek, és fogynak az elektromos autók, mindössze 23%-os plug-in hibrid részesedéssel az összes konnektoros autó között, hanem azt is, hogy az összes megvásárolt villanyhajtású jármű 95%-a az országban készül. Elektromos autó-értékesítés 2017-ben és 2018-ban, Forrás: CAM Az elektromobilitással nyíltan hadilábon álló szövetségi kormány ellenére az Egyesült Államok is jelentős mértékben húzza felfelé a globális elektromos autó-piacot, ahol az elmúlt évben bekövetkezett 84%-os növekedés várhatóan közel 356 000 darabra emeli az eladott éves villanyautók számát a tavalyi 194 000-ről december végéig. A Tesla Model 3-as sikerét látva nyilvánvalóvá vált, hogy az autópiac gyökeres átalakulásnak néz elébe, ahol nem csak a villanyautókat fejlesztő manufaktúráknak, hanem valamennyi autógyártónak fel kell kötnie a gatyáját, hogy tartani tudja a tempót a fiatal kaliforniai céggel. 2018-ban egyik elektromos modellnek sem volt túl sok esélye Elon Muskékkal szemben, az összes újonnan regisztrált elektromos autó 37%-a ugyanis Model 3 volt az Egyesült Államokban, és ha a Tesla másik két autóját is számításba vesszük, akkor csupán a villanyautó-piac felén osztozik az összes többi gyártó. Nem szabad megfeledkezni Európáról sem, amit akár Norvégiának is hívhatnánk, ugyanis e skandináv ország birtokolja az elektromos autók nagy részét. A becslések szerint 2018 legvégére 73 000 villanyautót vásárolnak a norvégok, de még érdekesebb a piaci részesedést vizsgálni: az összes értékesített autó majdnem fele (47,9%) elektromos a tavalyi 39,3% után, amihez hasonló nincs még egy a világon. Ez persze az éves átlag, havi szinten nemrég ennél magasabb részarányt is láttunk, amikor is körülbelül 60 százaléka az eladott személygépjárműveknek tisztán elektromos vagy plug-in hibrid volt. Európában Norvégia mellett a német, brit, francia, és holland piacokat érdemes még megemlíteni, ám ezekben sokkal inkább a növekedés dinamikája kiemelendő. Hollandiában például majdnem megtriplázódott a megvásárolt villanyautók száma 2017-hez képest. Autógyártók innovációs teljesítménye tisztán elektromos modellek tekintetében, Forrás: CAM A Center of Automotive Management nem csupán a vezető elektromos autó-piacok fejlődését vizsgálta, hanem az egyes autógyártók innovációs teljesítményét is. Mondani sem kell, hogy a Tesla magasan vezeti a rangsort, de a kutatók szerint a kínai BYD és BAIC, valamint a Hyundai és a Renault sem szégyenkezhet, ha villanyautóval kapcsolatos innovációkról van szó. Talán az sem okoz túl nagy meglepetést, hogy a német autógyártók egyedül akkor jönnek szóba, ha plug-in hibridekről beszélünk, így pedig a Volkswagen került az első helyre. A tanulmány részletesebben itt érhető el német nyelven. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!