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
auto
2024. 03. 19. kedd

2017 legvégén, mikor még mindenki az újonnan bejelentett 350 kW-os IONITY töltőhálózatnak örült, a BMW és a Porsche azzal a merész ötlettel állt elő, hogy közös erővel a Siemens, az Allego, és a Phoenix Contact segítségével 450 kW-os töltőberendezést fejlesztenek, azaz olyat, amit korábban még senki nem épített és állított működésbe. Szerintük ez az a teljesítmény, ami már elég lesz arra, hogy csupán percek alatt elegendő hatótávot tölthessenek autójukba a tulajdonosok, így pedig az elektromos autó-töltés gyorsasága vetekedhet a benzines kocsik feltankolásának idejével. A német Közlekedésért és Digitális Infrastruktlúráért Felelős Minisztérium által 7,8 millió euró (2,5 milliárd forint) értékben támogatott FastCharge projekt most érte el a mindenki által várt eredményt: elkészült az első 450 kW-os töltő, és rekord teljesítménnyel tudja nyomatni az áramot a kocsikba. Természetesen továbbra sincs olyan autó, amely felvenne ekkora teljesítmény, ezért a BMW és a Porsche is fejlesztett egy-egy prototípust a berendezés tesztelésére. A BMW egy i3-ast szerelt fel 57 kWh-s aksival, ez a jármű azonban csak 175 kW-os töltést tud befogadni, így a FastCharge töltőjének másik oldalán, a 175 kW-os CCS-en lett rákötve a hálózatra. Így 80%-os töltöttséget 15 perc alatt ért el. A Porsche azonban egy átalakított Panamerával érkezett a felavatásra, melynek 90 kWh-s aksiját több mint 400 kW-tal töltötte az oszlop, amely aztán ugyan belassult, de az első 100 kilométer kevesebb mint 3 perc alatt átkerült az autóba. A villámtöltéshez elengedhetetlen hűtést a Phoenix Contact biztosította folyadékhűtéses kábelekkel.

Forrás, fotók: electrive.com

Az A8-as német autópályán Ulm és Augsburg között felállított töltőt egyébként bárki ingyenesen használhatja. Persze senki ne számítson ugyanarra az eredményre, mint amit a német gyártók bemutattak, de az autónak sem lesz baja, ugyanis a fejlesztők elmondása szerint a töltő automatikusan a rácsatlakoztatott villanyautó által maximálisan felvehető teljesítményhez igazítja magát.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.