2017 legvégén, mikor még mindenki az újonnan bejelentett 350 kW-os IONITY töltőhálózatnak örült, a BMW és a Porsche azzal a merész ötlettel állt elő, hogy közös erővel a Siemens, az Allego, és a Phoenix Contact segítségével 450 kW-os töltőberendezést fejlesztenek, azaz olyat, amit korábban még senki nem épített és állított működésbe. Szerintük ez az a teljesítmény, ami már elég lesz arra, hogy csupán percek alatt elegendő hatótávot tölthessenek autójukba a tulajdonosok, így pedig az elektromos autó-töltés gyorsasága vetekedhet a benzines kocsik feltankolásának idejével. A német Közlekedésért és Digitális Infrastruktlúráért Felelős Minisztérium által 7,8 millió euró (2,5 milliárd forint) értékben támogatott FastCharge projekt most érte el a mindenki által várt eredményt: elkészült az első 450 kW-os töltő, és rekord teljesítménnyel tudja nyomatni az áramot a kocsikba. Természetesen továbbra sincs olyan autó, amely felvenne ekkora teljesítmény, ezért a BMW és a Porsche is fejlesztett egy-egy prototípust a berendezés tesztelésére. A BMW egy i3-ast szerelt fel 57 kWh-s aksival, ez a jármű azonban csak 175 kW-os töltést tud befogadni, így a FastCharge töltőjének másik oldalán, a 175 kW-os CCS-en lett rákötve a hálózatra. Így 80%-os töltöttséget 15 perc alatt ért el. A Porsche azonban egy átalakított Panamerával érkezett a felavatásra, melynek 90 kWh-s aksiját több mint 400 kW-tal töltötte az oszlop, amely aztán ugyan belassult, de az első 100 kilométer kevesebb mint 3 perc alatt átkerült az autóba. A villámtöltéshez elengedhetetlen hűtést a Phoenix Contact biztosította folyadékhűtéses kábelekkel.
Az A8-as német autópályán Ulm és Augsburg között felállított töltőt egyébként bárki ingyenesen használhatja. Persze senki ne számítson ugyanarra az eredményre, mint amit a német gyártók bemutattak, de az autónak sem lesz baja, ugyanis a fejlesztők elmondása szerint a töltő automatikusan a rácsatlakoztatott villanyautó által maximálisan felvehető teljesítményhez igazítja magát.