AC hálózaton is villámgyorsan lesz tölthető a Porsche Taycan

Apránként ugyan, de folyamatosan érkeznek a friss információk a Porsche rendkívül ígéretesnek tűnő elektromos autójáról, mely Taycan néven már ősszel bemutatkozhat gyártási változatban, és ha minden jól megy, év végére már a vásárlók is hozzájuthatnak. A villany-Porsche jelenleg ismert legfontosabb tulajdonságai közé tartozik a 800 voltos akkumulátor-rendszer, mely akár 350 kW-os villámtöltést is lehetővé tesz, az NEDC szerinti 500 kilométeres hatótáv, melyet állítólag egy 90 kWh körüli akku biztosít, és a képesség, hogy a hajtáslánc túlmelegedése nélkül is tartható a 200 km/h körüli sebesség. Nem utolsó szempont továbbá a Mission E koncepción bemutatott káprázatos látványvilág, valamint az sem, hogy a legutóbbi híresztelések szerint akár 40 000 darab is készülhet belőle évente. A tisztán elektromos sportautó egyik legfontosabb piaca Norvégia, ahonnan közel 3000 megrendelés érkezett, jelentősen meghaladva a gyártó által évente értékesített autók számát az országban. A Taycan iránt tehát hatalmas az érdeklődés, ami azt is jelenti, hogy a Porschéhez folyamatosan érkeznek be a kérdések a potenciális vásárlóktól. Stefan Weckbach, a vállalat elektromos programjainak igazgatója most néhány leggyakrabban feltett kérdésre válaszolt, melyben megerősítésre került a 90 kWh közeli akkumulátor, és az is kiderült, hogy a Taycan 22 kW-os fedélzeti töltővel jelenik meg. Ez azt jelenti, hogy nem csak DC hálózaton lesz iszonyatosan gyorsan feltölthető az autó, hanem váltakozó áramon sem kell túl sok időt elvesztegetnünk.

EZT OLVASTAD MÁR?  Tarol a Model 3, még sosem vásároltak ennyien villanyautót Kanadában
Porsche Taycan tesztelés közben, Forrás: caranddriver.com

Arra a kérdésre, hogy a végleges változat mennyiben fog hasonlítani a Mission E koncepcióra, Weckbach azt felelte, hogy nagyon is, mindössze néhány stílusjegy változik, illetve az aerodinamika kerül optimalizálásra. Az autó a koncepcióból hétköznap is használható praktikus járművé válik, így például az öngyilkos ajtókat is normál módon nyíló ajtókra cseréli a Porsche. Hogy mindez valójában mit jelent, azt nehéz megmondani, ugyanis az elmúlt hónapok tesztelései során lefotózott Taycan prototípusok nem igazán hasonlítottak a tanulmányra. Lehet szó erőteljes álcáról, de könnyen lehet az is, hogy a gyártó a kereskedésekbe kerülő változaton már nem tudja leutánozni azt a vonzerőt, amit eddig láttunk. Vonóhorog nem lesz gyárilag elérhető a kocsihoz, ellenben a Winter Package-hez a fűtött kormány, első-, és hátsó ülések mellett hőszivattyút is kérhetnek a vásárlók, ami lényeges segítség a hatótáv megtartásában a norvég fagyban. A vételárat nem pontosította az igazgató, csupán annyi derült ki, hogy többféle változatban választhatjuk majd a Taycant, és először a legdrágábbak válnak megvásárolhatóvá. Korábbi információk alapján az indulóár valahol a Cayenne és a Panamera modellek közé tehető, nagyjából 85 000 dollárra.

Elektromos autót használsz?