Már állnak az Ionity ultragyors töltői a Bábolna pihenőben

A szolgáltatás ugyan még nem indult el, mert tart a tereprendezés, de ma délelőtt a helyükre kerültek az Ionity első magyarországi ultragyors töltői az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán a Bábolna pihenőnél. A Bécstől 150, Budapesttől pedig 100 km távolságra lévő pihenőben egyelőre négy darab 350 kW teljesítményű ABB töltőoszlopot állítanak fel, amelyek CCS csatlakozón tudják majd kiszolgálni a töltendő autókat.

(fotók: Szoboszlai István)

Mivel az Ionity projektet részben a legnagyobb európai autógyártók finanszírozzák, így a CCS csatlakozó lesz az egyetlen az oszlopokon, a CHAdeMO protokollt nem fogják támogatni. Bár egyelőre nincs olyan autó, ami képes lenne 350 kW-os teljesítménnyel tölteni, az oszlopokon lévő Huber+Suhner gyártmányú folyadékhűtéses kábel ezt lehetővé teszi. Az AC->DC átalakítás ennél a teljesítménynél már nem az oszlopban, hanem egy-egy külön szekrényben történik.

Az ilyen ultragyors töltőknél a 150 kW-tal vagy nagyobb teljesítménnyel tölthető autókba 20-30 perc alatt 250-600 km-re elegendő energia tölthető. A nagyobb teljesítmény nem csak az autósok mielőbbi továbbjutása szempontjából segítség, de ilyen teljesítmény mellett ezek a töltőszigetek is több autót tudnak kiszolgálni egységnyi idő alatt.

EZT OLVASTAD MÁR?  2 MW-os csatlakozót fejlesztett a ChargePoint

Az első magyarországi Ionity töltők május végére, vagy június elejére készülhetnek el teljesen, de hamarosan kezdődik a második helyszín építése is az M7-es autópálya mentén.

Elektromos autót használsz?