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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Egy 20 colos fekete felnikkel díszített, Melbourne Vörös fényezésben tündöklő darab lett a lipcsei üzemben százötvenezredikként legyártott BMW i3 a modell 2013-as piacra vezetése óta, ami a hét elején egy német vásárlóhoz került. A városi közlekedésre teljesen ideális tisztán elektromos gépkocsi prémium kategóriája ellenére hamar megkedveltette a villanymeghajtást a zsúfolt nagyvárosokban élő lakossággal, és egyben a márkát is az elektromobilitás úttörői közé emelte: a számos plug-in hibrid mellett az i3 jelenleg is az egyetlen nulla kibocsátású autó a BMW modellpalettáján. Ez viszont már nem sokáig lesz így, hiszen a mérnökök aktívan dolgoznak a következő generációs hajtásláncon, ami már a 2020-ban és 2021-ben érkező iX3, i4, és iNEXT modelleket fogja mozgatni.

Forrás: bmwblog.com

A BMW i3 nem csupán 2018 legnépszerűbb prémium elektromos autója volt, mely idehaza is jól fogy a maga több mint 500 eladott darabjával 2014 óta, de azzal is eldicsekedhet, hogy megjelenése óta folyamatosan tudta növelni éves eladásait. A kezdeti nagyjából 1000 darab után 2014-ben már több mint 16 000 talált gazdára világszerte, amit 24 ezer, 25 ezer, 31 ezer, majd végül nagyjából 37 ezer megvásárolt i3 követett 2018-ban. Márpedig az autóiparban egyáltalán nem jellemző, hogy egy termék a piacon eltöltött idejének növekedésével egyre több vásárlót gyűjt magának. A siker titka az akkumulátor folyamatos fejlesztése, mely a kezdeti 22,6 kWh-ról 42,2 kWh-ra nőtt az évek során, közel megduplázva,  310 kilométerére növelve a WLTP mérés szerinti hatótávot.

Forrás: bmwblog.com

Az i3 számára a 2019-es év is jól indult, az első negyedéves jelentés szerint 9227 villanyautó kelt el január és március között, ami a legsikeresebb három hónap eddig a modell történetében. Az egyik legfontosabb piac természetesen Norvégia, ahol az i3 és a plug-in hibridek az összes BMW és MINI értékesítés háromnegyedét adják.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.