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
auto

Mostanában gyakran olvashatunk arról, hogy az autógyártó vállalatok a kínálatuk elektromosítása mellett arra is komoly figyelmet fordítanak, hogy az autógyártás folyamata is a lehető legtisztább legyen. Sőt, számos modelljükről állítják, hogy már teljesen karbonsemleges módon készül. Ennek kapcsán azonban fontos tudni, hogy egyelőre még nem szén-dioxid-kibocsátásmentes gyártásról van szó, a vállalatok maximum nettó nulla kibocsátást tudnak elérni, azaz a tevékenységük során felmerülő karbonemissziót utólag kiegyenlítik (offset), például erdőtelepítéssel, vagy más, a klímaváltozás ellen indított projekt finanszírozásával.

Ezzel a koncepcióval szakítana a Polestar, amely a napokban kiadott legelső fenntarthatósági jelentésében egy valóban klímabarát elektromos autó építését tűzte ki célul 2030-ra Polestar 0 projektnév alatt. A kínai Geely-hez tartozó autómárka vezérigazgatója, Thomas Ingenlath hangsúlyozza, hogy a karbon-ellentételezés nem más, mint kibújás, megfutamodás a tényleges megoldás elől, szakértők szerint ugyanis az offsetting hosszú távon nem fenntartható, hiszen semmi sem garantálja, hogy a telepített erdő nem pusztul el, vagy épp nem veszít szénmegkötő képességéből.

Polestar 2

Egy teljesen éghajlat-semleges autó létrehozása csakis úgy valósítható meg, ha rákényszerítjük magunkat, hogy a most lehetségesnél messzebbre nyúljunk. Mindent meg kell kérdőjeleznünk, újítanunk kell, és innovatív technológiákat keresnünk, miközben a nulla felé tervezünk” – fogalmazott az igazgató. Hozzátette, hogy a Polestar 2 jelenleg még karbonlábnyommal hagyja el a gyárát, de 2030-ban olyan autót szeretne bemutatni, amire ez már nem lesz igaz.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.