Az elektromos autóversenyzésnél marad a Nissan

Hosszútávú elköteleződést jelentett be a Nissan a teljesen elektromos meghajtású autóversenyzés iránt, így a vállalat a 2025/2026-ban megrendezett tizenkettedik szezon végéig biztosan az ABB FIA Formula E világbajnokság résztvevője marad. A Nissan az egyedüli japán autógyártóként az ötödik évadban csatlakozott a Formula E-hez, s elmondása szerint számos oka van annak, hogy még sokáig a rajtvonalhoz kíván állítani csapatot. Kiemelte az elektromobilitás népszerűsítését, a szórakoztatást, de azt is fontosnak tartja, hogy technológiai fejlesztéseket érjen el a kiélezett küzdelmeken keresztül.

Míg az első két évadban a LEAF fejlesztésének tapasztalatait ültette át a pályaautókba a Nissan, hamarosan ez megfordul, és a Formula E egyre komolyabb műszaki kihívásaiból tanulva fejleszti majd utcai járműveit. A 2022/2023-as kilencedik szezontól jelentős fejlődés várható a versenyautók technológiájában, hiszen bevezetik a korábbiaknál erősebb és gyorsabb Gen3 versenygépeket. „Hisszük, hogy az ABB FIA Formula E világbajnokság a tökéletes platform az elektromosításban szerzett szakértelmünk népszerűsítésére, és a fenntarthatóbb mobilitási megoldások iránti elkötelezettségünk demonstrálására” – tette hozzá Tommaso Volpe, a Nissan globális motorsport-igazgatója.

Az elektromos versenysorozat jelenlegi évadjának első két futamát Szaúd-Arábiában rendezték meg február végén, ez volt a legelső alkalom a Formula E történetében, hogy éjszaka, lámpafényben versenyeztek a pilóták. A Nissan e.dams csapat itt 14 pontot tudott szerezni. Legközelebb most hétvégén, Rómában kerül sor az összecsapásra.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.