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
auto
2024. 11. 21. csütörtök
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

Szombat délelőtt megkezdődtek a negyedik PURE ETCR versenyhétvége hivatalos futamai. Augusztus 20-án pénteken még szabadedzésekkel telt a nap, de tegnap már pontokért folyt a harc a Hungaroringen.

Az első futamon délelőtt hármasával álltak rajthoz az autók, és 3-3 kört teljesítve küzdöttek meg egymással. A PURE ETCR futam érdekessége, hogy bár a körök a megszokott helyen, a célegyenesben indulnak, az autókat a 11. és a 12. kanyar közötti egyenes szakaszról, a pálya hátsó részéről indítják, így az első teljes kör megkezdéséhez a célegyenesre már komoly tempóban fordulhatnak rá. A tisztán elektromos meghajtású ETCR versenyautók a valaha épített legerősebb túraautók, és mivel nincsenek sok körös versenyek, a teljesítményt csak a szabályok korlátozzák. A futamok alatt a meghajtás által biztosított 500 kW-ból (670 lóerő) 300 kW áll a versenyzők rendelkezésére, de az első futamon, illetve a DHL szuperdöntőben összesen 40 mp-re (akár több kisebb szakaszban) további 200 kW vehető igénybe, hogy legyen lehetőség egy-egy előzésre vagy védekezésre.

Forrás: PURE ETCR

A szombati összecsapások beosztását péntek este sorsolták ki. A 12 versenyzőt előbb véletlenszerűen A és B csoportokba sorolták, majd minden versenyzőnek külön-külön kisorsolták, hogy az első futamon a csoporton belül az első vagy a második összecsapásban vezethet. A szombati második futamon a versenyzők az első futam eredményei alapján csapnak össze.

Forrás: PURE ETCR

A Hungaroring egy köre 16 kanyarból és 4381 méterből áll, aminek a teljesítéséhez az elektromos túraautóknak és vezetőiknek nagyjából 1 perc 57 mp-re van szükségük (nagyjából 5 mp-cel maradnak el a hagyományos autók idejeitől). Az első futamban az A csoport első összecsapását a brazil Augusto Farfus nyerte a Hyundai Motorsport N versenyzőjeként, amiért 15 pontot kapott. A három kör a felvezető szakasszal együtt 6 perc 27 mp-es volt, az első helyen Farfus és Philip Eng többször is helyet tudott cserélni, köszönhető részben a rövid időre többször is bekapcsolható extra teljesítménynek, illetve az elfékezéses hibáknak. Bár az összecsapást Farfus nyerte, a legjobb kört 1:57:98-cal Eng futotta. A második helyezésért 10, a harmadikért Jordi Genének pedig 4 pont járt.

Az A csoport második összecsapását Matthias Ekström nyerte az első futam messze legjobb eredményével (6:26,806) és köridejével (1:57,480) a Zengő Motorsport X Cupra csapatnak szerezve 10 pontot. Az első futamban rajta kívül csak Philipp Eng tudta 1 perc 58 mp-en belül teljesíteni a kört.

Forrás: PURE ETCR

A B csoport összecsapásait Rodrigo Baptista (Romeo Ferraris – M1RA) és Mikel Azcona (Zengő Motorsport X Cupra) nyerte. Nagy Dániel, a bajnokság egyetlen magyar sofőrje saját összecsapásában második lett. A magyar Jordi Genével osztozik egy autón, és mivel az első futamban saját csoportján belül Nagyhoz hasonlóan a nagyon rutinos Gené is csak az 5. lett a legjobb körök tekintetében, feltételezhető, hogy a kocsijuk nem volt tökéletesen beállítva.

Csoport Össze-
csapás
Versenyző Csapat Idő Legjobb kör Pont
A 1 1. Augusto Farfus Hyundai Motorsport N 6:27,703 1:58,574 15
2. Philipp Eng Romeo Ferraris – M1RA 6:31,291 1:57,980 10
3. Jordi Gené Zengő Motorsport X Cupra 6:31,867 1:58,395 4
2 1. Mattias Ekström Zengő Motorsport X Cupra 6:26,806 1:57,480 15
2. Luigi Ferrara Romeo Ferraris – M1RA 6:32,506 1:58,197 10
3. John Filippi Hyundai Motorsport N 6:32,686 1:58,318 4
B 1 1. Rodrigo Baptista Romeo Ferraris – M1RA 6:29,150 1:58,562 15
2. Dániel Nagy Zengő Motorsport X Cupra 6:35,591 2:00,158 10
3. Tom Chilton Hyundai Motorsport N 6:35,968 2:00,376 4
2 1. Mikel Azcona Zengő Motorsport X Cupra 6:33,362 1:58,606 15
2. Jean-Karl Vernay Hyundai Motorsport N 6:35,538 1:58,871 10
3. Luca Filippi Romeo Ferraris – M1RA 6:35,895 1:59,426 4

Délután a második futammal folytatódott a küzdelem. Itt marad az A és B csoportos felállás, de már csak 2-2 autó hajt a pályára egy-egy összecsapásra. Először az előző összecsapások legjobbja, majd második helyezettjei, végül a harmadik helyezettek álltak a rajtvonalhoz. Mindez természetesen mindkét csoportban külön-külön. A teljes idők alapján az A csoportban Philipp Eng, a B csoportban pedig Mikel Azcona érte el a legjobb eredményt. Míg az első futamban csak ketten tudtak beférni 1 perc 58 másodperc alá, addig a második futamban ez már a csapat felének sikerült, Philipp Eng pedig már 1 perc 57 másodperc alá is becsúszott.

Csoport Össze-
csapás
Versenyző Csapat Idő Legjobb kör Pont
A 1 1. Augusto Farfus Hyundai Motorsport N 4:28,700 1:57,855 6
2. Mattias Ekström Zengő Motorsport X Cupra 4:29,784 1:58,554 6
2 1. Philipp Eng Romeo Ferraris – M1RA 4:28,052 1:56,830 12
2. Luigi Ferrara Romeo Ferraris – M1RA 4:31,499 1:57,283 6
2 1. John Filippi Hyundai Motorsport N 4:33,634 2:00,254 12
2. Jordi Gené Zengő Motorsport X Cupra 4:34,993 2:00,682 6
B 1 1. Mikel Azcona Zengő Motorsport X Cupra 4:28,353 1:57,503 12
2. Rodrigo Baptista Romeo Ferraris – M1RA 4:29,138 1:58,218 6
2 1. Dániel Nagy Zengő Motorsport X Cupra 4:30,258 1:58,099 12
2. Jean-Karl Vernay Hyundai Motorsport N 4:31,491 1:57,793 6
3 1. Luca Filippi Romeo Ferraris – M1RA 4:29,083 1:57,593 12
2. Tom Chilton Hyundai Motorsport N 4:30,875 1:58,045 6

Az első két futam után Mikel Azcona áll az élen 27 ponttal, de négy másik versenyzőnek is sikerült 20 pont felett gyűjtenie.

Versenyző 1. futam 2. futam 3. futam 4. futam Összesen
Augusto Farfus 15 6 21
Mattias Ekström 15 6 21
Philipp Eng 10 12 22
Luigi Ferrara 10 6 16
John Filippi 4 12 16
Jordi Gené 4 6 10
Mikel Azcona 15 12 27
Rodrigo Baptista 15 6 21
Dániel Nagy 10 12 22
Jean-Karl Vernay 10 6 16
Luca Filippi 4 12 16
Tom Chilton 4 6 10

A PURE ETCR magyarországi futama vasárnap reggel a repülőrajtos időmérő körökkel folytatódik, majd délután  2-től Super Final A, 5-től pedig Super Final B zárja a versenyt. Eredményt várhatóan vasárnap délután negyed 6 körül hirdetnek.

Mi az a PURE ETCR, amiben a magyarok is jeleskednek?

Ezt tudják a világ legerősebb túraautói

 

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.