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 Ma hajnalban 2:00 körül a Carge szolgáltató-független elektromos autó töltésre létrehozott applikációban tárolt bankkártyájára számos ügyfél kapott 100, 200, 1000, illetve 2000 dolláros terhelést. A terhelések mögött valós szolgáltatás (töltés) nem volt, azonban e-mailben számla is érkezett a sikeres terhelésekről. Mindenki ellenőrizze a Carge alkalmazásban megadott kártya mögött levő bankszámláját és tiltsa le a bankkártyát. Akinél sikeres terhelés történt minél előbb hívja a bank ügyfélszolgálatát. Amint további információval rendelkezünk az ügyről, frissítjük a cikket. Frissítés: 2021. augusztus 21. 6:14 A Carge ügyvezetőjétől kapott tájékoztatás szerint a technikai csapatuk már vizsgálja a történteket, és a lehető leghamarabb visszatérítik az ügyfelek számlájára jogtalanul beterhelt összegeket. Frissítés: 2021. augusztus 21. 8:14 Az elmúlt egy órában a Carge sorra küldi a visszatérítési értesítőket a kárt szenvedett ügyfeleknek az alábbi szöveggel: „This email is to confirm that your refund has been issued by CARGE P.C.. It can take 10+ days to appear on your statement, if it takes longer please contact your bank for assistance.” (Nagyjából: Ez az e-mail igazolja, hogy a CARGE P.C. visszatérítést adott ki az Ön számára. A számlán való megjelenés akár 10+ napot is igénybe vehet, ha tovább tartana, akkor további segítségért keresse fel a bankját.) Frissítés: 2021. augusztus 21. 8:58 A cég vezetése minden regisztrált felhasználót értesített az incidensről az alábbi körlevélben. A levél szerint a fizetéseket kezelő partnerükön (Stripe) keresztül intézkedtek minden zárolt összeg visszatérítéséről. A zárolás feloldásának ideje az ügyfelek bankjától függően néhány napot igényelhet. Állításuk szerint bankkártya adatokat nem loptak el. Az alkalmazásban biztonsági okokból lekapcsolták a fizetéssel kapcsolatos funkciókat. A cég vezetése elnézést kér a kellemetlenségekért és további tájékoztatást ígérnek arról, hogy miért történhetet meg az eset, valamint hogyan kezelték azt. Frissítés: 2021. augusztus 21. 20:45 A Carge újabb körlevelet küldött az ügyfeleknek. Az esti levélben megköszönik az ügyfelek türelmét és megerősítik, hogy a visszatérítést kezdeményezték. Tájékoztatnak, hogy technikailag ez a típusú visszatérítés nem úgy történik, hogy a számlaegyenlegen a terhelés után meg fog jelenni egy jóváíró tétel, helyette el fog tűnni a terhelés. A levél második része a gyakran felmerülő kérdeseket válaszolja meg. Biztonságban vannak a bankkártyám adatai? Igen, a betörésnél nem történt adatszivárgás. A kártyaszámokat biztonságos titkosítással tárolja a Carge fizetési szolgáltató partnere, a Stripe, valamint ennek technikai részleteit ismerteti röviden. (Ennek ellenére, mi – a villanyautosok.hu szerkesztősége – továbbra is azt javasoljuk olvasóinknak, hogy tiltsák le a bankkártyát, ha eddig még esetleg nem tették meg, valamint jelentsék a bank ügyfélszolgálatán az esetet és kövessék az ott kapott utasításokat.) Ha már letiltottam (letiltotta a bankom) a kártyát, azért meg fogom kapni a visszatérítést? Igen, a jóváírás nem a bankkártyán, hanem a mögötte lévő bankszámlán kerül végrehajtásra. Mennyi idő múlva fog megjelenni a jóváírás a bankszámlámon? Banktól függően kb. 2-5 munkanappal kell számolni. Miért nem látom a bankkártya adataimat az applikációban? Biztonsági okokból ideiglenesen minden fizetéssel kapcsolatos funkciót kikapcsoltak az alkalmazásban és bontották a kapcsolatot a Stripe fizetési szolgáltatóval, ezért vannak rejtve a bankkártya számok jelenleg. Elvesztek a kuponkódjaim és egyenlegeim? Nem, a fizetési rendszer visszakapcsolásakor ezek újra meg fognak jelenni. Ezen kívül hamarosan egy új kompenzációs csomag jelenik majd meg. Tájékoztatnak, hogy a vizsgálat továbbra is folyamatban van, melynek során értesítettek minden illetékes hatóságot. 24 órán belül egy újabb e-mailt ígérnek további részletekkel. A levél végén ismét elnézést kérnek az ügyfelektől és megerősítik, hogy a csevegő és e-mail támogatás továbbra is elérhető, bár a megkeresések megnövekedett száma miatt 3-5 perces várakozással érdemes számolni, mielőtt választ kapunk a kérdéseinkre. Frissítés: 2021. augusztus 23. 7:45 A Carge vezetői által 24 órán belül ígért harmadik e-mail további részletekkel egyelőre nem érkezett meg (pedig már 36 óra telt el az előző levél után). Jó hír viszont, hogy egyre több érintett felhasználó számol be arról, hogy a bankszámlájára megérkezett a visszatérítés. Frissítés: 2021. augusztus 23. 14:45 Megérkezett a Carge harmadik levele, amelyből megtudhattuk, hogy a hackerek a cég éles környezetébe szerettek volna bejutni, ami nem sikerült, viszont a teszt környezetbe sikeresen betörtek. A teszt környezetben nem voltak felhasználói adatok, azonban a hackerek találtak egy lehetőséget fizetés indítására. A levont pénz a Carge Stripe fiókjába került, ahonnan valós szolgáltatás hiányában nem is tudták volna tovább utalni. A biztonsági rést azóta befoltozták. A Carge megtéríti a felhasználók esetlegesen felmerülő költségeit (pl. tranzakciós díjak, új bankkártya gyártásának költsége). Akinek ilyen költsége merült fel, keresse a Carge ügyfélszolgálatát. Ezen kívül fájdalomdíjként augusztus végéig jóváírnak 20 eurót az ügyfelek számláin, ami töltésre használható fel. Bár a Carge többször is hangsúlyozta, hogy nem szivárogtak ki adatok, mi mégis azt javasoljuk olvasóinknak, hogy amennyiben a Carge alkalmazásban használt jelszót máshol is használták, a biztonság kedvéért cseréljék le ezt a jelszót az egyéb alkalmazásokban. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!