Szombat délelőtt megkezdődtek a negyedik PURE ETCR versenyhétvége hivatalos futamai. Augusztus 20-án pénteken még szabadedzésekkel telt a nap, de tegnap már pontokért folyt a harc a Hungaroringen.
Az első futamon délelőtt hármasával álltak rajthoz az autók, és 3-3 kört teljesítve küzdöttek meg egymással. A PURE ETCR futam érdekessége, hogy bár a körök a megszokott helyen, a célegyenesben indulnak, az autókat a 11. és a 12. kanyar közötti egyenes szakaszról, a pálya hátsó részéről indítják, így az első teljes kör megkezdéséhez a célegyenesre már komoly tempóban fordulhatnak rá. A tisztán elektromos meghajtású ETCR versenyautók a valaha épített legerősebb túraautók, és mivel nincsenek sok körös versenyek, a teljesítményt csak a szabályok korlátozzák. A futamok alatt a meghajtás által biztosított 500 kW-ból (670 lóerő) 300 kW áll a versenyzők rendelkezésére, de az első futamon, illetve a DHL szuperdöntőben összesen 40 mp-re (akár több kisebb szakaszban) további 200 kW vehető igénybe, hogy legyen lehetőség egy-egy előzésre vagy védekezésre.
A szombati összecsapások beosztását péntek este sorsolták ki. A 12 versenyzőt előbb véletlenszerűen A és B csoportokba sorolták, majd minden versenyzőnek külön-külön kisorsolták, hogy az első futamon a csoporton belül az első vagy a második összecsapásban vezethet. A szombati második futamon a versenyzők az első futam eredményei alapján csapnak össze.
A Hungaroring egy köre 16 kanyarból és 4381 méterből áll, aminek a teljesítéséhez az elektromos túraautóknak és vezetőiknek nagyjából 1 perc 57 mp-re van szükségük (nagyjából 5 mp-cel maradnak el a hagyományos autók idejeitől). Az első futamban az A csoport első összecsapását a brazil Augusto Farfus nyerte a Hyundai Motorsport N versenyzőjeként, amiért 15 pontot kapott. A három kör a felvezető szakasszal együtt 6 perc 27 mp-es volt, az első helyen Farfus és Philip Eng többször is helyet tudott cserélni, köszönhető részben a rövid időre többször is bekapcsolható extra teljesítménynek, illetve az elfékezéses hibáknak. Bár az összecsapást Farfus nyerte, a legjobb kört 1:57:98-cal Eng futotta. A második helyezésért 10, a harmadikért Jordi Genének pedig 4 pont járt.
Az A csoport második összecsapását Matthias Ekström nyerte az első futam messze legjobb eredményével (6:26,806) és köridejével (1:57,480) a Zengő Motorsport X Cupra csapatnak szerezve 10 pontot. Az első futamban rajta kívül csak Philipp Eng tudta 1 perc 58 mp-en belül teljesíteni a kört.
A B csoport összecsapásait Rodrigo Baptista (Romeo Ferraris – M1RA) és Mikel Azcona (Zengő Motorsport X Cupra) nyerte. Nagy Dániel, a bajnokság egyetlen magyar sofőrje saját összecsapásában második lett. A magyar Jordi Genével osztozik egy autón, és mivel az első futamban saját csoportján belül Nagyhoz hasonlóan a nagyon rutinos Gené is csak az 5. lett a legjobb körök tekintetében, feltételezhető, hogy a kocsijuk nem volt tökéletesen beállítva.
Csoport | Össze- csapás |
Versenyző | Csapat | Idő | Legjobb kör | Pont |
---|---|---|---|---|---|---|
A | 1 | 1. Augusto Farfus | Hyundai Motorsport N | 6:27,703 | 1:58,574 | 15 |
2. Philipp Eng | Romeo Ferraris – M1RA | 6:31,291 | 1:57,980 | 10 | ||
3. Jordi Gené | Zengő Motorsport X Cupra | 6:31,867 | 1:58,395 | 4 | ||
2 | 1. Mattias Ekström | Zengő Motorsport X Cupra | 6:26,806 | 1:57,480 | 15 | |
2. Luigi Ferrara | Romeo Ferraris – M1RA | 6:32,506 | 1:58,197 | 10 | ||
3. John Filippi | Hyundai Motorsport N | 6:32,686 | 1:58,318 | 4 | ||
B | 1 | 1. Rodrigo Baptista | Romeo Ferraris – M1RA | 6:29,150 | 1:58,562 | 15 |
2. Dániel Nagy | Zengő Motorsport X Cupra | 6:35,591 | 2:00,158 | 10 | ||
3. Tom Chilton | Hyundai Motorsport N | 6:35,968 | 2:00,376 | 4 | ||
2 | 1. Mikel Azcona | Zengő Motorsport X Cupra | 6:33,362 | 1:58,606 | 15 | |
2. Jean-Karl Vernay | Hyundai Motorsport N | 6:35,538 | 1:58,871 | 10 | ||
3. Luca Filippi | Romeo Ferraris – M1RA | 6:35,895 | 1:59,426 | 4 |
Délután a második futammal folytatódott a küzdelem. Itt marad az A és B csoportos felállás, de már csak 2-2 autó hajt a pályára egy-egy összecsapásra. Először az előző összecsapások legjobbja, majd második helyezettjei, végül a harmadik helyezettek álltak a rajtvonalhoz. Mindez természetesen mindkét csoportban külön-külön. A teljes idők alapján az A csoportban Philipp Eng, a B csoportban pedig Mikel Azcona érte el a legjobb eredményt. Míg az első futamban csak ketten tudtak beférni 1 perc 58 másodperc alá, addig a második futamban ez már a csapat felének sikerült, Philipp Eng pedig már 1 perc 57 másodperc alá is becsúszott.
Csoport | Össze- csapás |
Versenyző | Csapat | Idő | Legjobb kör | Pont |
---|---|---|---|---|---|---|
A | 1 | 1. Augusto Farfus | Hyundai Motorsport N | 4:28,700 | 1:57,855 | 6 |
2. Mattias Ekström | Zengő Motorsport X Cupra | 4:29,784 | 1:58,554 | 6 | ||
2 | 1. Philipp Eng | Romeo Ferraris – M1RA | 4:28,052 | 1:56,830 | 12 | |
2. Luigi Ferrara | Romeo Ferraris – M1RA | 4:31,499 | 1:57,283 | 6 | ||
2 | 1. John Filippi | Hyundai Motorsport N | 4:33,634 | 2:00,254 | 12 | |
2. Jordi Gené | Zengő Motorsport X Cupra | 4:34,993 | 2:00,682 | 6 | ||
B | 1 | 1. Mikel Azcona | Zengő Motorsport X Cupra | 4:28,353 | 1:57,503 | 12 |
2. Rodrigo Baptista | Romeo Ferraris – M1RA | 4:29,138 | 1:58,218 | 6 | ||
2 | 1. Dániel Nagy | Zengő Motorsport X Cupra | 4:30,258 | 1:58,099 | 12 | |
2. Jean-Karl Vernay | Hyundai Motorsport N | 4:31,491 | 1:57,793 | 6 | ||
3 | 1. Luca Filippi | Romeo Ferraris – M1RA | 4:29,083 | 1:57,593 | 12 | |
2. Tom Chilton | Hyundai Motorsport N | 4:30,875 | 1:58,045 | 6 |
Az első két futam után Mikel Azcona áll az élen 27 ponttal, de négy másik versenyzőnek is sikerült 20 pont felett gyűjtenie.
Versenyző | 1. futam | 2. futam | 3. futam | 4. futam | Összesen |
---|---|---|---|---|---|
Augusto Farfus | 15 | 6 | 21 | ||
Mattias Ekström | 15 | 6 | 21 | ||
Philipp Eng | 10 | 12 | 22 | ||
Luigi Ferrara | 10 | 6 | 16 | ||
John Filippi | 4 | 12 | 16 | ||
Jordi Gené | 4 | 6 | 10 | ||
Mikel Azcona | 15 | 12 | 27 | ||
Rodrigo Baptista | 15 | 6 | 21 | ||
Dániel Nagy | 10 | 12 | 22 | ||
Jean-Karl Vernay | 10 | 6 | 16 | ||
Luca Filippi | 4 | 12 | 16 | ||
Tom Chilton | 4 | 6 | 10 |
A PURE ETCR magyarországi futama vasárnap reggel a repülőrajtos időmérő körökkel folytatódik, majd délután 2-től Super Final A, 5-től pedig Super Final B zárja a versenyt. Eredményt várhatóan vasárnap délután negyed 6 körül hirdetnek.