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 Helyi források szerint a japán kormány idéntől engedélyezte a már majdnem autonóm, level-4 önvezető technológiával rendelkező járművek korlátozott használatát a szigetországban személy- és áruszállítás céljára. A Volkswagen elárulta mikor jön el az önvezetés kora Mint ismert, az önvezetés automatizációját öt különböző szintre soroljuk, kezdve az 1-es szinttől, amely korlátozott vezetéstámogatást nyújt, és lépésről-lépésre emelkedik az 5-ös szintig, amely esetén a teljesen autonóm járművek minden körülmények között, bárhol és bármikor képesek az autonóm közlekedésre. Minél magasabb szintre lépünk, annál komplexebb a kihívás, így az egyes szintlépések feltételeinek megoldása is egyre bonyolultabb. A 4-es szintű autonóm járműveknek képesnek kell lenniük arra, hogy korlátozott területeken, előre definiált feltételek teljesülése esetén emberi beavatkozás nélkül, akár a rendszert felügyelő sofőr nélkül is közlekedjenek. A SAE összefoglaló táblázata: a kéknél a sofőr vezet, a zöldnél az autó, Forrás: SAE Japánban a 4-es szintű autonóm vezetési technológiákat használó buszok 2023 áprilisának elejétől közlekedhetnek majd az ország útjain, kezdetben korlátozottan és az alacsonyabb népességű régiókban. Ezen felül a 4-es szintű kézbesítő robotok a járdákon közlekedhetnek majd, legfeljebb 6 km/órás sebességgel. Ezeknek a járműveknek a rendszeres távoli ellenőrzéseihez távfelügyeleti rendszereket, a hackerek elleni védekezéshez pedig kiberbiztonsági rendszereket kell majd telepíteniük az üzemeltetőknek. A japán kormány azt tűzte ki célul, hogy a 2025-re országszerte több mint 40 különböző területen működnek majd a 4-es szintű buszok. A szabályozás a személyautókra egyelőre nem vonatkozik, bár a 3-as szinten automatizált autók már egy ideje elérhetőek az országban. Japánban a Honda Legend volt az első Level-3-as szériaautó, amely 2021-ben került piacra. Bizonyos körülmények között, többek között forgalmi dugókban és gyorsforgalmi utakon az autó képes önvezetésre, miközben a vezető más tevékenységet végezhet. Honda Legend 2021 korlátozott önvezetés közben | forrás: car-images Kínában már küszöbön a négyes szintű önvezetés Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!