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
auto
2024. 07. 27. szombat

Leleplezték a legnagyobb elektromos Volkswagent

Különleges, különböző színekben villódzó fényezéssel mutatta be az ID. 7 prototípusát a Volkswagen a Las Vegas-i CES kiállításon. A látványos fényjáték ugyan nem kerül sorozatgyártásba, de az autó így is számos újítást hoz a gyártó portfoliójába.

Az ID.7 lesz az eddigi legnagyobb szedán az MEB platformon, és bár végső formája még enyhén álcázva volt, azért látszik mire számíthatunk.

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

Zászlóshajó

Érdekesmódon nem az Audi és a Porsche által használt prémium PPE platformra, hanem az olcsóbb modellek MEB alapjaira épül a közel öt méter hosszú ID. 7, amelyet valahova a Passat és az Arteon közé lehet elhelyezni.

Az akku kapacitása egyelőre még titok, de a 0,23-0,24 körüli légellenállással együtt 700 kilométeres WLTP hatótávot céloz meg a gyártó az új zászlóshajóval.

A 2,97 méteres tengelytávú autót igazi globális modellnek ígérik, és három kontinensen lesz elérhető. A hivatalos világbemutatót a második negyedévre, a gyártást pedig valamikor az idén év végére tervezik.

Az új modell alacsony légellenállási értéke nem az egyedüli meglepetés, az autó belsejében ugyanis több új technológia debütál a gyártónál. A Volkswagen egy új kijelző-koncepcióról beszél, amelynek része a kormány mögötti kijelző, egy a márkánál eddig példátlan méretű 15 colos központi képernyő és kiterjesztett valóságot használó szélvédő projekció is.

Az egyik leglátványosabb új elem az áttervezett szellőzőrendszer lesz, amelyen nem mechanikusan kell állítani a levegő irányát, hanem az automatika tereli a légáramot a műszerfalon belül kialakított rendszerrel, illetve: ezt mi az érintőképernyőn magunk is szabályozhatjuk. De hangvezérlést is használhatunk, ha például azt mondjuk, hogy fázik a kezünk, akkor bekapcsol a kormányfűtés és a légbefúvás is irányt vált.

(A Volkswagen megoldása erősen emlékeztet egy másik márka szellőzőrendszerének működésére, de egyelőre nem jut eszünkbe pontosan melyik autón láttunk hasonlót.)

A vállalat ugyan korábban azt nyilatkozta, hogy eljutott hozzá a vásárlók üzenete – miszerint: egyöntetű utálat övezi a kapacitív kapcsolókat –, most mégis az derült ki, hogy nem csak az ID. 3 frissítése, de az ID. 7 is megtartja ezeket. A magyarázat szerint ezek már túl előrehaladott állapotban voltak a változtatáshoz, de az újabb modelleknél visszaváltanak a hagyományosabb gombokra.

Addig is segít, hogy a központi érintőképernyő alatt található hőmérsékletszabályozó kapacitív gombja mostantól legalább ki lesz világítva, így könnyebb lesz a használata.

Az ID. 7 a szedán mellett egy kombi változatot is kap majd, és állítólag lesznek kisebb akkupakkok is a kínálatban.

Íme a Volkswagen elektromos csúcsszedánja

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.