Csinos sportszedán a Hyundai új villanyautója

A 2018-ban bemutatott Hyundai Lafestán mindössze annyit változtatott a gyártó, hogy betelítette a szellőzőrácsokat és az első hűtőmaszkot, valamint a hagyományos meghajtást tisztán elektromosra cserélte, az eredmény pedig egészen lenyűgöző: a Lafesta EV sokkal mutatósabb lett füstös tesójánál, és még csak meg sem mondanánk róla, hogy nem elektromosnak lett eredetileg is tervezve. A villanyos változat egy kicsivel hosszabb és szélesebb is lett, de épp csak annyira, hogy a sportos látványon ne ejtsen foltot az aránytalanság érzése.

Forrás: Hyundai Motor Group

A formás külső alatt egy 150 kW-os villanymotor rejtőzik 310 Nm nyomatékkal, amibe egy 56,5 kWh kapacitású lítium-ion akkupakk szolgáltatja az energiát. Hatótávnak 490 kilométert adott meg a Hyundai, ami vélhetően a NEDC szerint értendő, de ha ez a valóságban körülbelül 330 kilométer körüli egy töltéssel megtehető kilométert jelent, a Lafesta EV már akkor is rengeteg vásárló igényét kielégítheti. A biztonságos közlekedésre számos vezetéstámogató-rendszer ügyel, mint például a vakfoltban történő ütközésre figyelmeztető, vagy a frontális ütközés elkerülését segítő rendszerek.

Az utastérről nem tett közzé fotókat a gyártó, de az kiderült, hogy egy 10,25 colos infotainment kijelző, és egy, a fontosabb rendszerinformációkat megjelenítő 7 colos képernyő is van az autóban. A panorámatető és az ablakok mozgatása sok más funkció mellett hang alapján is vezérelhető, a töltés, a klíma, az ajtók zárása/nyitása, valamint a motor beindítása pedig távolról is megoldható.

EZT OLVASTAD MÁR?  600 km hatótávú elektromos autót ígér a Volkswagen
Forrás: Hyundai Motor Group

A rossz hír az, hogy ez az autó sem nekünk készült. A Lafesta EV a Kantoni Autószalonon mutatkozott be, és decembertől már megvásárolható lesz, de kizárólag a kínai piacon. A rendezvényen a Hyundai több másik villanyautóját is kiállította, mint például a Frankfurtban debütáló 45 EV koncepciót és a Veloster N eTCR versenyautót.

Elektromos autót használsz?