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 Május utolsó hétvégéjén tartották az Extreme E elektromos versenysorozat második eseményét, amely Szenegálba, az Atlanti-óceán partvidékére kalauzolta el a nézőket. A klímaváltozás környezeti hatásainak bemutatásával egybekötött tereprali tengerparti homokdűnéken kialakított pályája jóval látványosabb összecsapásoknak adott otthont, mint amit az első felvonás során, a szaúd-arábiai Al’Ula régió sivatagjában láthattunk – ott a rossz látási viszonyok miatt az eredetileg megálmodott versenyformátumon biztonsági okokból módosítani kellett, és az összefoglaló videó is javarészt a versenyzők hatalmas baleseteivel volt tele. Most azonban már nem az életükért, hanem egymás ellen küzdhettek a pilóták, így végre előkerülhettek a taktikák, az ideális útvonalak keresése, és az ügyes manőverek is. Videó: hatalmasat bukfenceztek villanyautóval a sivatagban A terepviszonyok ezúttal sem könnyítették a versenyzők dolgát, de hát éppen ez adja a versenyszéria varázsát és egyediségét: nem sokan próbálkoztak eddig a tenger hullámaitól néhány méterre sprintversenyeket szervezni sokak által gyengének és unalmasnak tartott elektromos meghajtással. A homokos terep alaposan igénybe vette az Odyssey 400 kW-os (kb. 550 lóerős) hajtásláncát, a dűnéken pedig úgy ugráltak az 1650 kilós monstrumok, mint a gumilabdák az aszfalton. A műszaki problémák azonban ezúttal sem kerülték el a futamokat, már a kvalifikáció során is volt olyan autó, amely nem tudta folytatni a hétvégét, a döntő futamon pedig a négy versenyzőből kettő már a futam elején a jármű meghibásodása miatt esett ki. Emiatt számos kritika érte az Extreme E-t, melynek szervezői úgy reklámozzák az autókat, mint „go anywhere” járgányok, azaz bármilyen tereppel megbirkóznak. Forrás: Extreme E A döntő futam piros zászlóját követően Molly Taylor, a Rosberg X Racing pilótája, valamint Stéphane Sarrazin, a Veloce Racing versenyzője között zajlott le a végső összecsapás, melyben Taylor diadalmaskodott, így a Desert Prix után az Ocean Prix-et is Nico Rosberg csapata nyerte. A Rosberg X Racing 71 ponttal vezeti a tabellát, a második helyen az X44 áll 57 ponttal, a dobogó harmadik fokát pedig Jenson Butonék kaparintották meg 44 ponttal. Forrás: Extreme E Nico Rosberg a verseny után arról beszélt egy interjúban, hogy habár a szenegáli futam hatalmas fejlődés a nyitó eseményhez képest, még mindig rengeteg javítani való vár a szervezőkre. „Ne feledjük, soha senki nem csinált még ilyet, nyitottnak kell lenni, és elfogadni, hogy tanulunk, és minden egyes alkalommal izgalmasabbá tesszük a versenyt.” Az Autocar magazin arról számolt be, hogy a második versenyhétvége nézettsége jelentősen visszaesett az elsőéhez képest, ami részben betudható annak, hogy számos más sporteseménnyel esett egy időbe, de valószínűleg a lendületet a két forduló között eltelt majdnem két hónapos szünet is megakasztotta. A harmadik eseményre pedig még ennél is többet kell majd várni, hiszen a grönlandi pályára augusztus 28-29-én gurulnak ki az elektromos Odyssey 21-esek. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!