Kifejezetten az elektromos hajtáslánchoz tervezett kisteherautójával, valamint a rendkívüli mértékben skálázható, és villámgyorsan felépíthető mikrogyáraival az Arrival jó úton halad afelé, hogy a kereskedelmi vállalatok egyik meghatározó kiszolgálójává váljon a jövőben. A brit start-up azonban nem csupán azt gondolta újra, hogyan kellene tömegesen gyártani a villanyos haszongépjárműveket, hanem a csomagelosztó feladatok elvégzését is forradalmasítaná önvezető technológiájával. Az Arrival most először prezentálta, mire képes a Van névre hallgató furgonban működő Automated Driving System (ADS).
Az Electrek hírportál kérdésére az Arrival szóvivője elárulta, hogy a cégnél az önvezetés minden szintjén folynak fejlesztések: az ADAS rendszer a 0-tól 3-ig terjedő skálát fedi le, az ADS-t pedig, amit a videóban is láthatunk, már 4-es és 5-ös szintre készítik fel. Ez utóbbi rendszer lehetővé teszi, hogy a kisteherautó emberi jelenlét nélkül manőverezzen, egyelőre csupán egy előre meghatározott, ismert helyszínen, és alacsony sebességgel, de a fejlesztés célja, hogy a későbbiekben bárhol elboldoguljon a jármű. Az ADS képességeinek tesztelése azért mondható sikeresnek, mert egy használatban lévő csomagelosztó központ területén képes volt minden olyan feladatát önállóan ellátni a Van, amelyet nap mint nap a futároknak kell elvégezniük.
Az automatizált vezetési rendszerekért felelős igazgató elmondta, hogy mindez azért is jó hír, mert a depóban való manőverezés a futárok napi munkájának egyik legbalesetveszélyesebb része, így mindenképp kívánatos, hogy az emberi hibázás lehetőségének veszélyét megszüntesse a technológia. A kontrollált környezetben elsajátított tudást a cég arra használja fel, hogy a tesztelés következő szakaszába lépjen, és az Egyesült Királyság közútjain is próbára tegye az önvezető rendszert.
Az úgynevezett Robopilot szoftveregyüttes részeként fejlesztett ADS-t a tervek szerint a cég elektromos buszába, és elektromos személyautóba is betelepítik majd.