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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Egyes autók fényképen nagyon ügyesen titkolják a valódi méreteiket. Ilyen az idén érkező Dacia Spring, amely nagyobbnak láttatja magát a valós méreteinél, csak akkor jön a meglepetés, amikor egy jól ismert típus áll mellette.

A Hyundai első e-GMP platformra épülő elektromos autója, az Ioniq 5 méretei fotók alapján szintén csalókák. Ez a modell inkább a másik irányban csapja be érzékeinket és kisebbnek tűnik a valódi méreteinél. A Hyundai egyértelműen a 45 éves Pony reinkarnációjaként aposztrofálja az autót, ez a modell azonban Kelet-Európában kevésbé volt a mindennapos utcakép része, így sokan az ezredforduló egyéb népszerű típusait, például a Lancia Deltát, vagy a kategóriateremtő Volkswagen Golf vonalait látják benne.

Ennek kapcsán jutott eszünkbe, hogy amíg az utcán nem tudjuk a saját szemünkkel érzékelni az Ioniq 5 méreteit, addig is érdekes lenne összevetni egy jól ismert típussal, hogy jobban érzékelhessük az autó valódi hatalmasságát. Az alábbin fotón a Volkswagen Golf aktuális verzióját állítottuk az Ioniq 5 elé. A csúszkát mozgatva felfedhetitek a méretbeli különbségeket.

(forrás: hyundai-ioniq-5.com)

Törésteszten a Hyundai Ioniq 5 – jobb mint a Tesla Model 3?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.