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 A Nikoláról az utóbbi időben csak a botrányaik kapcsán beszéltünk, pedig a háttérben – részben új vezetés alatt – folyik a termékek fejlesztése. Most átadták az első kamionokat – számol be róla az InsideEVs. Nem hidrogén A vállalat hidrogénnel üzemelő kamionjainak tervei mellett, egy ideje már fejlesztés alatt áll a Nikola Tre tisztán elektromos nyergesvontató is. Ez a termék az IVECO-val közös projekt, és a nagy teherautó gyártó egyik német üzemében készül. Tulajdonképpen az IVECO S-Way platformjának átépítéséről beszélünk, amibe nem kerül beépítésre a fosszilis hajtáslánc, ellenben villanymotort és akkumulátorokat kapott. Celebrating another step toward a sustainable future where what once seemed impossible is becoming possible. #TeamNikola cheered on as the pre-series BEV trucks came off-the-line at the #NikolaCoolidgeFacility. Next stop, customer deliveries. pic.twitter.com/750gJoSDBi — Nikola Corporation (@nikolamotor) December 14, 2021 Az első két Nikola Tre 6×2 a Los Angeles-i kikötő tulajdonába került, akik összesen 30 elektromos és 70 hidrogénes kamiont várnak. Előbbiek 2022-ben, utóbbiak 2023-tól érkezhetnek. Az elektromos kamion hatótávja a vállalat állítása szerint 350 mérföld / 653 km, de a tesztciklust nem adták meg ehhez. Összesen 753 kWh akkut cipel magával a jármű, 120 km/h a végsebessége és villanymotorjai 480 kW (645 LE) leadására képesek. DC villámtöltőn maximum 240 kW-tal töltve 2 óra alatt éri el 10-ről a 80%-ot az aksi, a megengedett maximális össztömeg pedig 37.195 kg. Lezárták És nem ez volt az egyetlen örömteli hír a héten a cég arizonai központjában. A fent is emlegetett botrányos múlt oda vezetett, hogy a vállalat alapítója és fő részvényese Trevor Milton kénytelen volt visszavonulni, és jelenleg is büntetőeljárás alatt áll, 100 millió dolláros óvadék ellenében szabadlábon védekezik. Ez, és a vállalat jelenlegi vezetőségének részleges beismerő nyilatkozata azonban nem jelentette azt, hogy a cég megúszta a hatósági eljárást, ugyanis tőzsdefelügyeleti vizsgálat alatt álltak. A Nikola friss közleménye szerint azonban most sikerült megállapodniuk az SEC-vel, és vállalták, hogy két év alatt, öt részletben összesen 125 millió dollár büntetést fizetnek – cserébe véget ér a vizsgálat. Az egyességhez két fontos megjegyzést fűzött a cég: egyrészt a megállapodás értelmében nem kell elismerniük egyik vádpontot sem, másrészt a kiszabott büntetést be akarják hajtani Trevor Miltonon. Szabadul a részvényeitől a Nikola bukott vezére? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!