A GM terepjárójáról eddig is tudtuk, hogy nem egy balett-táncos alkatával rendelkezik, de azért ezt így papíron látni elég kemény. Hivatalos papírok Az amerikai környezetvédelmi ügynökség, az EPA felé a gyártóknak le kell jelenteniük az új típusok műszaki adatait, így a GM sem sokáig takargathatta a Hummer EV műszaki paramétereit. A Car & Driver amerikai autós magazin szúrta ki, hogy már elérhetők a specifikációk, de van egy adat mitől elkerekedik a szemünk: A Hummer EV nettó 212,7 kWh-ás akkupakkal (!) lett felszerelve, aminek tömege 1325 kg. Ez több, mint az előző autóm a Renault Megane II súlya szőröstül-bőröstül, de hogy a villanyautóknál maradjunk, nagyjából ennyi volt az eredeti BMW i3 teljes tömege, és ez kicsit több, mint egy komplett, nagy akkus, VW e-up!. A 110 ezer dolláros Hummer EV First Edition egyébként összességében 4110 kilót nyom. A Ford elektromos pickupja, az F-150 Lightning még éppen 3000 kg alatt maradt, a másik versenytárs Cybertruck súlyát pedig egyelőre még nem tudjuk. A hatalmas akkuval a Hummer állítólag 530 kilométeres hatótávra is képes lehet, de úgy néz ki a GM Ultium márkaneve mögött nincs semmi mágia, csak nagyon sok cellát pakoltak egy nagyon nehéz akkupakkba. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!