Bemutatkozott a két új AMG Merci

A Mercedes-Benz EQE modell az EQS luxuslimuzin kisebb és egy picivel sportosabb megjelenésű testvéreként mutatkozott be a közönség előtt tavaly szeptemberben. Az EVA2 dedikált elektromos padlólemezre épített hátsókerék-meghajtású villanyautó legnagyobb elérhető teljesítménye 215 kW, a nyomaték csúcsa pedig 530 Nm, míg az NMC kémiával ellátott akkumulátor kapacitásának nettó 90 kWh-t adott meg a gyártó, amely a WLTP szerint 545-660 kilométer hatótávolságot jelent. Ezt tudja legalábbis az az EQE 350 jelzésű változat, amit először megmutatott a Mercedes-Benz, csakhogy ennél népesebb lesz az EQE-sorozat.

A minap a stuttgarti autógyártó bejelentette a modell két AMG-változatának bevezetését a kínálatba. A belépő szintű modell az EQE 43 4MATIC nevet viseli, és kétmotoros, összkerékmeghajtású rendszerének csúcsteljesítménye 350 kW 858 Nm forgatónyomatékkal. Az autó megfelelő töltöttség mellett 4,2 másodper alatt képes felgyorsulni 100 km/h-ra álló helyzetből, végsebessége pedig eléri a 210 km/h-t.

A másik AMG EQE az 53 4MATIC+ jelzést kapta meg, itt a két AMG-specifikus villanymotor összteljesítménye eléri a 460 kW-ot, de az AMG Dynamic Plus csomag Boost funkciójával ez akár 505 kW-ra is feltornázható. Ezzel a teljesítménylökettel a nyomaték is 950 Nm-ről 1000 Nm-re nő, valamint a gyorsulás is 3,3 másodpercre rövidül a 3,5 szekundumról 0 és 100 km/h között. A végsebesség alapvetően 220 km/h-ra van korlátozva, az AMG Dynamic Plus azonban ennél 20 km/h-val magasabbra helyezi a plafont.

Az új Mercedes-AMG EQE modellek 328 voltos, nagy teljesítményű akkumulátorral vannak felszerelve, amelyeket a legújabb lítium-ion technológiával gyártottak. Használható energiatartalma 90,6 kWh, és tíz modulból áll, összesen 360 zacskós cellával. Az EQE 53 akkumulátorkezelő rendszere szintén kifejezetten az AMG-hez van hangolva. A Sport és Sport+ hajtásprogramokban a teljesítményen, a Comfort beállításban a hatótávon van a hangsúly. Újdonság az akkumulátor-felügyeleti rendszer frissítéseinek vezeték nélküli telepítésének lehetősége az életciklus során történő folyamatos fejlesztés érdekében. Az EQE 53 4MATIC+ egy AMG-specifikus kábelköteget is tartalmaz, amely a nagyobb teljesítményhez igazodik. A gyártó kiemeli, hogy jelentős előrelépés történt a fenntarthatóság terén is a cellakémiában: a kobalttartalom tíz százalékra csökkent, így a nikkel, kobalt, és mangán 8:1:1 arányban van jelen.

A Mercedes-Benz új generációs akkumulátorát akár 170 kW teljesítménnyel is lehet tölteni DC hálózaton, 180 kilométerre elegendő energia így ideális esetben 15 perc alatt betölthető. A fedélzeti töltő AC hálózaton 11 kW-os töltést enged, de opcionálisan 22 kW-os tölthetőséget is kérhetnek a vásárlók. Az EQE alkalmas Plug&Charge-ra, tehát az Ionity töltőoszlopain rögtön a kábel csatlakoztatása után automatikusan indul a töltés.

Egyelőre nincs hír arról, hogy mennyibe kerülnek majd és mikortól lesznek elérhetőek a Mercedes Affalterbach városában gyártott újdonságai. A vállalat magyar konfigurációjában az EQE jelenleg még nem elérhető, a villanyautót kereső vásárlók az EQS, EQA, EQB, EQC, és EQV típusai között tudnak válogatni. A magyar gyártósorokon szerelt EQB-t épp most volt szerencsénk letesztelni.

Az AMG divíziónak egyébként a jövőben sokkal nagyobb önállóságot szán a Mercedes-Benz a villanyautók terén, ami azt jelenti, hogy nemcsak meglévő modellekhez gyártanak átkonfigurált, kívül-belül felturbózott variánsokat, hanem saját elektromos autóik is lesznek az AMG.EA dedikált villanyautó-platformon 2025 után.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.