A Stellantis autógyártó csoport tagjaként működő Chrysler egyelőre nem kínál tisztán elektromos meghajtású modellt vásárlói számára, a januári CES elektronikai szakkiállításon azonban bemutatta az Airflow koncepciót, amely a 2025-re tervezett első villanyautójának előfutára. Előfordul viszont, hogy egy autó tervezésénél a dizájnereknek több ötletük is van arra, hogyan is kellene kinéznie a végleges terméknek, így több variációt is készítenek – ez történt az Airflow tanulmánnyal is, amelynek új változatát a New York-i Autószalonon leplezték le. Az Airflow Graphite Concept jellegzetessége a Galaxy Black nevű fekete fényezés, amelyet Cyprus Copper díszítőelemek vadítanak meg kívül és belül, de a márka logója is másképp fest ennek a verziónak az orrán. A rézszínű berakások vizuálisan kiemelik a jármű panorámás üvegtetejét, valamint a sportos, 22 colos keréktárcsáit. Az autó hajtáslánca és digitális rendszerei ugyanazok, amiket januárban bemutatott az amerikai autógyártó, azaz két 150 kW-os villanymotor felel az összkerékhajtásért, és akár 640 km-t is meg tud tenni egy töltéssel a 118 kWh-s akkuval. Az Airflow a Stellantis STLA Brain szoftverarchitektúráját használja, melyet hálózaton keresztül is lehet frissíteni. Az STLA AutoDrive rendszercsomag 3-as szintű vezetéstámogatással látja el a járművet. A Chrysler továbbra is 2025-ben tervezi piacra dobni első villanyautóját, 2028-ra pedig teljesen elektromos márkává szeretne válni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!