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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Stellantis autógyártó csoport tagjaként működő Chrysler egyelőre nem kínál tisztán elektromos meghajtású modellt vásárlói számára, a januári CES elektronikai szakkiállításon azonban bemutatta az Airflow koncepciót, amely a 2025-re tervezett első villanyautójának előfutára. Előfordul viszont, hogy egy autó tervezésénél a dizájnereknek több ötletük is van arra, hogyan is kellene kinéznie a végleges terméknek, így több variációt is készítenek – ez történt az Airflow tanulmánnyal is, amelynek új változatát a New York-i Autószalonon leplezték le.

Az Airflow Graphite Concept jellegzetessége a Galaxy Black nevű fekete fényezés, amelyet Cyprus Copper díszítőelemek vadítanak meg kívül és belül, de a márka logója is másképp fest ennek a verziónak az orrán. A rézszínű berakások vizuálisan kiemelik a jármű panorámás üvegtetejét, valamint a sportos, 22 colos keréktárcsáit.

Az autó hajtáslánca és digitális rendszerei ugyanazok, amiket januárban bemutatott az amerikai autógyártó, azaz két 150 kW-os villanymotor felel az összkerékhajtásért, és akár 640 km-t is meg tud tenni egy töltéssel a 118 kWh-s akkuval. Az Airflow a Stellantis STLA Brain szoftverarchitektúráját használja, melyet hálózaton keresztül is lehet frissíteni. Az STLA AutoDrive rendszercsomag 3-as szintű vezetéstámogatással látja el a járművet.

A Chrysler továbbra is 2025-ben tervezi piacra dobni első villanyautóját, 2028-ra pedig teljesen elektromos márkává szeretne válni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.