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 A 2022-es New York-i Autószalon egyik legizgalmasabb újdonsága egy bécsi származású autómárka, a DEUS Automobiles brutális teljesítményű elektromos hipersportautója, amely még a legerősebb bestiákat, például az Aspark Owl-t, a Lotus Eviját, és a Rimac Neverát is kegyetlenül megveri a lóerők számában. A DEUS Vayanne egy több mint 2200 lóerős (1640 kW) dög – legalábbis a számítógépes szimulációk eredményei alapján ekkora teljesítményt lőnek be a fejlesztés során – forgatónyomatéka pedig eléri majd a 2000 Nm-t, így egy 0-100 km/h-s sprintet 1,99 másodperc alatt lenyom, és akár 400 km/h fölé is felgyorsulhat. Legyinthetünk, hogy a DEUS egy újabb start-up megvalósíthatatlan tervekkel, csakhogy olyan nevek állnak mögötte, mint az Italdesign és a Williams Advanced Engineering – előbbi a dizájnban segít, utóbbi pedig a hajtásláncban. A Vayanne-ből összesen 99 darab készül, és 2025-ben kerül piacra, így a partnereknek van még pár évük kifejleszteni egy 2200 lóerős rendszert, ami nem tűnik lehetetlennek a világ leggyorsabb versenyautóira szakosodott mérnöki csapattal. Az Italdesign (mely egyébként a Volkswagen Csoport tagja), és a Williams AE tavaly áprilisban jelentették be, hogy segítenek bármilyen cégnek megvalósítani elektromos autóját, amennyiben az valóban exkluzív. Ez a két cég áll többek között az új DeLorean mögött is. Még idén bemutatkozik az új DeLorean Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!