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
auto
2024. 04. 19. péntek

Elhagyták a töltőt, fellázadt a közösség

elektromos autó

A Tesla a napokban úgy döntött, hogy a jövőben nem lesz az autó szériafelszereltségének része az EVSE, azaz a villásdugós hordozható töltő.

Pár óra alatt félig vissza kellett táncolniuk.

Tesla mobil töltő (EVSE)

Az utolsó csepp

A többi autógyártóhoz hasonlóan a Tesla is folyamatosan emelte az árait az elmúlt hónapokban – a Model 3 alapára mostanra már 8 ezer dollárral, itthon pedig 4 millió forinttal magasabb, mint egy éve. Mégis nem ez, hanem egy 400 dolláros tartozék elhagyása verte ki a biztosítékot a vásárlóknál.

A cég a hétvégén frissítette az Amerikában eladott autóinak szériatartozék listáját, és levette róla a kocsi mellé korábban adott hordozható töltőt. Ezt a módosítás után már csak 400 dollár ellenében lehet megvásárolni.

A lépés azonban nem várt felháborodást váltott ki az interneten, órák alatt a legtöbb platformot elárasztották a dühös kommentek, mivel ez a tartozék szinte minden elektromos autóhoz szériában jár az USA-ban. Azért csak szinte, mivel a Kia már korábban meglépte a takarékoskodást, és az EV6-hoz már nem adják sem a Type 1-es töltőkábelt, sem a hordozható töltőt az Egyesült Államokban, illetve a 120 ezer dollárról induló Mercedes-Benz EQS-hez sem széria az EVSE – ez azonban nem érte el a fogyasztók ingerküszöbét.

A Tesla lépése után azonban egy emberként mozdult meg az online közösség, így végül a cég vezetője Elon Musk is magyarázkodásra szorult: mint elmondta az adataik szerint alig használják ezt az emberek, ezért felesleges pazarlás a kocsihoz adni. (Ezt mintha már valahol hallottuk volna).

Az üzenet azonban nem aratott sikert, a CEO követőtábora továbbra is elégedetlenkedett, ezért a vállalat félig visszalépett. Mostantól az autó rendelésekor lehetőség lesz mindössze 200 dollárért a mobil töltőt is megvásárolni, így gyakorlatilag egy 70 ezer forintos áremelésnek felel meg a lépés.

Arról egyelőre nincsen hír, hogy a változás az európai értékesítést is érinti-e. Az európai Teslák alapfelszereltsége egyébként eddig ebben a tekintetben igen bőkezű volt. Manapság egyre több márkánál csak egy 8-10 amperes, 1,8-2,3 kW-os EVSE jár a kocsihoz, és az is gyakori, hogy az utcai AC töltők használatához szükséges  Type 2-es kábel egy 60-90 ezer forintos extra. Ezzel szemben a Tesla – eddig – minden autóhoz mellékelte az utóbbi kiegészítőt, a mobil töltő pedig 32 amperig működik, ráadásul moduláris, így a 13 amperig engedélyezett villásdugó helyére kék színű 16, vagy 32 amperes kék színű csatlakozó is bepattintható.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.