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
auto
2024. 04. 23. kedd

Totemoszlopot kaphatnak az európai Tesla töltők

2024. 03. 01 - Biró Balázs - 0

A benzinkutakat kilométeres távolságból is láthatóvá tévő, az olajtársaság emblémáján kívül az üzemanyagok árait is mutató, ún. totemoszlopokat eddig nem nagyon láttunk villanyautók töltőinél – legalábbis a Teslánál biztosan nem.

Ez most elkezdett változni.

Buszmegálló

A Tesla V4-es Supercharger oszlopairól eddig csak azt tudtuk, hogy később majd alkalmasak lesznek 350 kilowattos töltésre és 800+ voltos rendszerű autók közvetlen kiszolgálására is, valamint hogy hosszabb, háromméteres töltőkábellel rendelkeznek, hogy más gyártók autóit is jobban ki tudják szolgálni. Az EU idevágó új szabályozása miatt egyébként ezek a villámtöltők már alkalmassá tehetőek kártyás fizetésre is, és már láttunk Európában POS terminállal kiegészített Tesla töltőoszlopot.

Most azonban úgy néz ki, hogy még egy különbség lesz a korábbi dizájnhoz képest, ugyanis a benzinkutakéhoz hasonló totemoszlopot is telepítettek egy német töltőhöz.

Az X-en megosztott fotók alapján látszik, hogy a Peine városánál található villámtöltő egy leginkább a magyar buszmegállókra emlékeztető kijelzőket kapott – bár egyelőre nehéz eldönteni, hogy sima papír, e-papír, vagy LCD képernyő van az üveg mögött, de utóbbi tűnik valószínűnek.

A kijelzőkön látható a töltősziget árazása és az oszlopok maximális teljesítménye, valamint a nem Tesla felhasználóknak opcionálisan elérhető előfizetési díj is. Azt is jelzik, hogy ezek a töltők elérhetőek minden autós számára.

Talán a betűméret és kijelző típusa hagy némi kívánnivalót maga után – nem véletlen, hogy a benzinkutaknál az árat erősen világító LED számsor mutatja. Az is jó kérdés, hogy egyáltalán szükség van-e erre, amikor a mobilapplikációban minden ilyen információ elérhető.

Az is igaz ugyanakkor, hogy ahogy egyre terjed a villanyautósok köre, egyre több átlag felhasználó, egyszerű autós vált elektromos autóra, nekik pedig nem biztos, hogy egyértelmű, hogy milyen applikációkra van szükség, ezt a közlési formát viszont évtizedek óta ismerik a benzinesek és dízelek világából.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.