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 Hatodik hete pályázhatnak a magyarországi vállalkozások elektromos autó vásárlási támogatásra, autónként akár 4 millió forintra. Kétezer felett a benyújtott pályázatok száma és a 30 milliárdos keretnek már majdnem a harmadát megpályázták. Amennyiben a lendület nem változik, számításaink szerint még az idei év vége előtt kimerül keret. Kiszámoltuk, meddig tart ki a céges e-autó támogatás kerete A pályázat indulása után nagyon sok olvasónk (a pályázók több mint negyede) kitöltötte a kérdőívünket, a vezess.hu azonban a minisztériumtól kapott adatokat arról, hogy mely gyártó hány modelljére nyújtottak be pályázatot a cégek. A hivatalos adatok nagyon közel állnak az általunk összegyűjtött eredményekhez, úgy tűnik azonban, olvasóink, így a kérdőívünk kitöltői között is, a Teslára pályázók felülreprezentáltak. A pályázat legnépszerűbb gyártója magasan a BYD, összesen 559 BYD autóra nyújtottak be támogatási igényt a vállalkozások, ami 26 százalékos arányt jelent. Villanyautó teszt: BYD Atto 3 A legnépszerűbb típus az Atto 3, amelyet már mi is alaposan leszteltünk, de jól fogy a további három BYD modell is. A népszerűségi lista második helyezettje a Tesla, 337 autóval (15,8%), a hivatalos adatok szerint tehát nagyobb az amerikai gyártó lemaradása, mint a mi méréseink szerint. Harmadik helyen a Volvo áll, 240 autóval, ami 11,3%-os részesedést jelent. A vezess.hu információi szerint elsősorban orvosok és ügyvédek választják a Volvot, és bár a svéd-kínai márka összesen 4 tisztán elektromos modellt kínál, a Volvora pályázók 90%-a az EX30 modellt választja. Villanyautó teszt: Volvo EX30 Single Motor ER Negyedik helyen a Hyundai áll, 117 autóval (5,5%). A koreai gyártónál eddig legjobban a kifutó Konát vásárolták, ebből már ki is fogytak a készletek, második az Ioniq 5, harmadik pedig az új Kona, amely a minap megjelent tesztünk szerint rengeteget fejlődött az elődjéhez viszonyítva. Villanyautó teszt: Hyundai Kona electric 65 kWh A pályázatban az ötödik helyen a Volkswagen áll, 88 autóval (4,1%), a legnépszerűbb modell pedig az ID.3, 62%-os részesedéssel, a Volkswagenre pályázók ötöde az ID.4-et választotta, a már kombi karosszériával is bemutatkozott ID.7 modellt a vevők 12%-a rendelte meg, 5% pedig az ID.5 modellre voksolt. Elektromos kombi: Volkswagen ID.7 Tourer első benyomások Az aktuális állás szerint a hatodik legnépszerűbb gyártó a BMW, 83 autóra nyújtottak be pályázatot a cégek, ami 3,9%-os arányt jelent. A bajor gyártó legnépszerűbb modellje a magyar pályázók között jelenleg az iX3, de nem sokkal maradt el az i4 és az iX1 sem. Villanyautó teszt: BMW iX3 (2022) A hetedik és nyolcadik helyen holtversenyben, 80 darabos értékesítéssel (3,75%) a Dacia és a Toyota áll. Saját kérdőívünk alapján mindkét gyártónál népszerűek az elektromos kisteherautók is a pályázók között, a Dacia a Spring cargo változatával, a Toyota esetében pedig a Stellantissal közös fejlesztésű Proace City Van modell népszerűségét a vezess.hu adatai is alátámasztják. Terepre vittük a Toyota bZ4X-et A pályázat népszerűségi listájának kilencedik helyén az Opel áll 68 autóval, a tizedik helyezett pedig a Ford, 64 autóval. Villámteszt: új Opel Corsa-e Egyéb gyártók modelljeiből összesen 428 autóra pályáztak a vállalkozások, ami az adatszolgáltatás időpontjában 20%-os részesedést jelentett. Ebben a kategóriában szerepel a saját kérdőívünk szerint a teherautók között kifejezetten népszerű Cenntro is, amelynek egyik modellje, a Logisar 100 már nettó 2 millió forintos önerővel megvásárolható. Új elektromos kisteherautó 2 millióért: Cenntro Logistar 100 Aki még a pályázat benyújtása előtt áll, mindenképp olvassa el az alábbi cikkünket, amelyben néhány gyakorlati tanácsot is adunk azoknak, akik saját maguk, pályázatíró segítsége nélkül állnak a kihívás elé. Abszurd akadályokat dob a pályázó elé a villanyautós támogatás űrlapja 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!