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
auto
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

Hatodik hete pályázhatnak a magyarországi vállalkozások elektromos autó vásárlási támogatásra, autónként akár 4 millió forintra. Kétezer felett a benyújtott pályázatok száma és a 30 milliárdos keretnek már majdnem a harmadát megpályázták. Amennyiben a lendület nem változik, számításaink szerint még az idei év vége előtt kimerül keret.

Kiszámoltuk, meddig tart ki a céges e-autó támogatás kerete

A pályázat indulása után nagyon sok olvasónk (a pályázók több mint negyede) kitöltötte a kérdőívünket, a vezess.hu azonban a minisztériumtól kapott adatokat arról, hogy mely gyártó hány modelljére nyújtottak be pályázatot a cégek. A hivatalos adatok nagyon közel állnak az általunk összegyűjtött eredményekhez, úgy tűnik azonban, olvasóink, így a kérdőívünk kitöltői között is, a Teslára pályázók felülreprezentáltak.


A pályázat legnépszerűbb gyártója magasan a BYD, összesen 559 BYD autóra nyújtottak be támogatási igényt a vállalkozások, ami 26 százalékos arányt jelent.

Villanyautó teszt: BYD Atto 3

A legnépszerűbb típus az Atto 3, amelyet már mi is alaposan leszteltünk, de jól fogy a további három BYD modell is.

A népszerűségi lista második helyezettje a Tesla, 337 autóval (15,8%), a hivatalos adatok szerint tehát nagyobb az amerikai gyártó lemaradása, mint a mi méréseink szerint.

Harmadik helyen a Volvo áll, 240 autóval, ami 11,3%-os részesedést jelent. A vezess.hu információi szerint elsősorban orvosok és ügyvédek választják a Volvot, és bár a svéd-kínai márka összesen 4 tisztán elektromos modellt kínál, a Volvora pályázók 90%-a az EX30 modellt választja.

Villanyautó teszt: Volvo EX30 Single Motor ER

Negyedik helyen a Hyundai áll, 117 autóval (5,5%). A koreai gyártónál eddig legjobban a kifutó Konát vásárolták, ebből már ki is fogytak a készletek, második az Ioniq 5, harmadik pedig az új Kona, amely a minap megjelent tesztünk szerint rengeteget fejlődött az elődjéhez viszonyítva.

Villanyautó teszt: Hyundai Kona electric 65 kWh

A pályázatban az ötödik helyen a Volkswagen áll, 88 autóval (4,1%), a legnépszerűbb modell pedig az ID.3, 62%-os részesedéssel, a Volkswagenre pályázók ötöde az ID.4-et választotta, a már kombi karosszériával is bemutatkozott ID.7 modellt a vevők 12%-a rendelte meg, 5% pedig az ID.5 modellre voksolt.

Elektromos kombi: Volkswagen ID.7 Tourer első benyomások

Az aktuális állás szerint a hatodik legnépszerűbb gyártó a BMW, 83 autóra nyújtottak be pályázatot a cégek, ami 3,9%-os arányt jelent. A bajor gyártó legnépszerűbb modellje a magyar pályázók között jelenleg az iX3, de nem sokkal maradt el az i4 és az iX1 sem.

Villanyautó teszt: BMW iX3 (2022)

A hetedik és nyolcadik helyen holtversenyben, 80 darabos értékesítéssel (3,75%) a Dacia és a Toyota áll. Saját kérdőívünk alapján mindkét gyártónál népszerűek az elektromos kisteherautók is a pályázók között, a Dacia a Spring cargo változatával, a Toyota esetében pedig a Stellantissal közös fejlesztésű Proace City Van modell népszerűségét a vezess.hu adatai is alátámasztják.

Terepre vittük a Toyota bZ4X-et

A pályázat népszerűségi listájának kilencedik helyén az Opel áll 68 autóval, a tizedik helyezett pedig a Ford, 64 autóval.

Villámteszt: új Opel Corsa-e

Egyéb gyártók modelljeiből összesen 428 autóra pályáztak a vállalkozások, ami az adatszolgáltatás időpontjában 20%-os részesedést jelentett.

Ebben a kategóriában szerepel a saját kérdőívünk szerint a teherautók között kifejezetten népszerű Cenntro is, amelynek egyik modellje, a Logisar 100 már nettó 2 millió forintos önerővel megvásárolható.

Új elektromos kisteherautó 2 millióért: Cenntro Logistar 100

Aki még a pályázat benyújtása előtt áll, mindenképp olvassa el az alábbi cikkünket, amelyben néhány gyakorlati tanácsot is adunk azoknak, akik saját maguk, pályázatíró segítsége nélkül állnak a kihívás elé.

Abszurd akadályokat dob a pályázó elé a villanyautós támogatás űrlapja

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.