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 A Neue Klasse nemcsak az elektromos szedánokat és SUV-ket, de úgy néz ki, a márka sportosabb kínálatát is új alapokra helyezi. Most kémfotókon láthatjuk az egyik újdonságot. Féktelenül? A kémfotók egy része valóban lesifotó, de néha felmerül a gyanú, hogy valójában mennyire bánja az autógyártó, hogy lebukott egy tesztautó. A Neue Klasse új sportmodellje is utóbbi kategóriába tartozik, mert nem valami titkos labort törtek fel, a gyártó egy repülőtér kifutópályáján próbálgatta a telematricázott, de azért jól felismerhető típust. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Automotive News Europe A kétajtós kupé elsőre jó arányokkal bír, az i8 méltó utódja lehet – bár így ránézésre annál rövidebbnek tűnik. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Automotive News Europe Azt már régóta tudjuk, hogy az új generációval a bajor gyártó a nagy formátumú hengeres cellákra tér át, amelyeket többek között az EVE gyárt majd neki hazánkban, a debreceni BMW gyár közelében. Ezek 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget és 30 százalékkal nagyobb töltési teljesítményt ígérnek – meglátjuk, mit hoz a nagy mennyiségű sorozatgyártás. Újabb BMW-gyárnál indult meg az akkumulátor-összeszerelő üzem építése a Neue Klasse sorozathoz Ami viszont a mostani prototípuson ennél sokkal érdekesebb, az a meghajtása. Az Automotive News Europe a képeken azt szúrta ki, hogy a típus valószínűleg a kerekekbe integrált villanymotorokkal és hagyományos féktárcsák nélkül érkezik. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Automotive News Europe Ez persze nem azt jelenti, hogy egyáltalán nincsenek fékek az autón. A BMW és az autóipari beszállító Continental már korábban befektettek a DeepDrive nevű startupba, amely pont ilyen, a kerékbe integrált hajtóművet fejleszt. Ezzel állítólag 800 kilométeres hatótáv is elérhető lesz. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Auomotive News Europe A Continental pedig azon dolgozik, hogy közvetlenül ebbe a motorba integrálja fékrendszerét, így hagyományos féktárcsák nem kellenek az autóra. A kerékbe integrált hajtómű nem újkeletű ötlet. Koncepcióautókat már évek óta láttunk többet is, legközelebb talán a Lightyear került a gyártáshoz, de ők végül becsődöltek, de rövid ideig gyártották Amerikában a Lordstown elektromos pickupját is ilyen megoldással, mígnem ez a cég is lehúzta a rolót. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Auomotive News Europe A technológia legnagyobb hátránya, hogy a motorok teljes súlya a felfüggesztésen nyugszik és a lengéscsillapítókat is keményebb munkára készteti, amiatt pedig pont a sportos vezethetőség és a komfort szenved – elméletben. Előbb-utóbb viszont valaki biztosan megtalálja ennek ellenszerét, és ez a valaki akár a DeepDrive is lehet. Ilyen lesz a következő BMW iX3? 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!