Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Elektromos koncepcióautókból már láttunk sokat a Volkswagentől: ez idáig a gyártó következő generációs, az elektromos kocsiknak szánt MEB platformra épülő járműveit tömörítő I.D. sorozat négy tagja mutatkozott be tanulmány formájában, s valamennyi magán viseli ezen látványautók jellegzetes ismertető jeleit, mint például az új, fehéren megvilágított emblémát, és az autón végigfutó LED csíkokat. A koncepciók sora viszont még nem ért véget, hiszen a ferdehátú I.D., az I.D. CROZZ, az I.D. BUZZ, és a legutóbb bemutatott I.D. VIZZION után még legalább két villanyautó várható, melyek azonban Európában nem lesznek megvásárolhatók, kizárólag az amerikaiak és a kínaiak kapják. Ahogyan folyamatosan bővül a Volkswagen palettája, és olvassuk a szebbnél szebb ígéretek a villanyautók érkezéséről, felmerül bennünk a kérdés, hogy mikor láthatunk végre olyat, aminek esélye is van a gyártósorra eljutni, és nem csupán a látogatóknak pózol valamelyik autószalon színpadán. Volkswagen I.D. koncepció Talán most jött el az ideje, ugyanis egy német lap, a Bild arról számolt be, hogy megszerezte a legelső képet az I.D. lecsupaszított és gyártásra érett változatáról. Futurisztikus öltözékét levetve az autó megszabadult a hófehér márkajelzéstől, a szem nyitódását és záródását jelképező intelligens módon felvillanó LED lámpáktól az autó fényszóróiban, ellenben gazdagabb lett két visszapillantó tükörrel, és még egy rendszám is díszíti a Golf-méretű I.D elejét, hogy igazán hihető legyen: ilyen formában érkezik majd hozzánk a gépkocsi.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 Volkswagen I.D. gyártási változat, Forrás: Bild A német újságírók egyébként a Neo néven illetik az ötajtós villanyautót, úgy, ahogyan a gyártó belső köreiben szokás hívni, így az is meglehet, hogy az elektromos széria 2020-ban megjelenő legelső tagját nem I.D. néven kell majd keresnünk a kereskedésekben. Mindemellett a Bild cikke megerősíti a VW által korábban közzétett információt a hatótávról, miszerint nagyjából 400-600 kilométeres utazásra számíthatunk egyetlen töltéssel az NEDC szerint az akkumulátor konfigurációjától függően, de a WLTP-ciklus szerint ez jelentősen csökkenni fog. A ferdehátú I.D., pontosabban a Neo a Volkswagen legelső, tömegek számára elérhető tisztán elektromos autója lesz a tervek szerint, és egy vezető pozíciójú munkatárs nemrég azt nyilatkozta, hogy az autó árát is ehhez mérten fogják belőni. Szerinte mintegy 7-8000 dollárral lesz olcsóbb Európában, mint a Tesla Model 3, aminek ugyan egyelőre nem tudjuk az árát, nagyjából 25 000 eurós, azaz 7,8 millió forintos költségre számíthatunk, ha VW Neot szeretnénk venni. A gyártás jövőre indul, de előtte még hivatalos forrásból is látni fogjuk a végleges formát. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!