Kiszivárgott egy kép a Volkswagen I.D. gyártási változatáról
Elektromos koncepcióautókból már láttunk sokat a Volkswagentől: ez idáig a gyártó következő generációs, az elektromos kocsiknak szánt MEB platformra épülő járműveit tömörítő I.D. sorozat négy tagja mutatkozott be tanulmány formájában, s valamennyi magán viseli ezen látványautók jellegzetes ismertető jeleit, mint például az új, fehéren megvilágított emblémát, és az autón végigfutó LED csíkokat. A koncepciók sora viszont még nem ért véget, hiszen a ferdehátú I.D., az I.D. CROZZ, az I.D. BUZZ, és a legutóbb bemutatott I.D. VIZZION után még legalább két villanyautó várható, melyek azonban Európában nem lesznek megvásárolhatók, kizárólag az amerikaiak és a kínaiak kapják. Ahogyan folyamatosan bővül a Volkswagen palettája, és olvassuk a szebbnél szebb ígéretek a villanyautók érkezéséről, felmerül bennünk a kérdés, hogy mikor láthatunk végre olyat, aminek esélye is van a gyártósorra eljutni, és nem csupán a látogatóknak pózol valamelyik autószalon színpadán.

Talán most jött el az ideje, ugyanis egy német lap, a Bild arról számolt be, hogy megszerezte a legelső képet az I.D. lecsupaszított és gyártásra érett változatáról. Futurisztikus öltözékét levetve az autó megszabadult a hófehér márkajelzéstől, a szem nyitódását és záródását jelképező intelligens módon felvillanó LED lámpáktól az autó fényszóróiban, ellenben gazdagabb lett két visszapillantó tükörrel, és még egy rendszám is díszíti a Golf-méretű I.D elejét, hogy igazán hihető legyen: ilyen formában érkezik majd hozzánk a gépkocsi.

A német újságírók egyébként a Neo néven illetik az ötajtós villanyautót, úgy, ahogyan a gyártó belső köreiben szokás hívni, így az is meglehet, hogy az elektromos széria 2020-ban megjelenő legelső tagját nem I.D. néven kell majd keresnünk a kereskedésekben. Mindemellett a Bild cikke megerősíti a VW által korábban közzétett információt a hatótávról, miszerint nagyjából 400-600 kilométeres utazásra számíthatunk egyetlen töltéssel az NEDC szerint az akkumulátor konfigurációjától függően, de a WLTP-ciklus szerint ez jelentősen csökkenni fog.
A ferdehátú I.D., pontosabban a Neo a Volkswagen legelső, tömegek számára elérhető tisztán elektromos autója lesz a tervek szerint, és egy vezető pozíciójú munkatárs nemrég azt nyilatkozta, hogy az autó árát is ehhez mérten fogják belőni. Szerinte mintegy 7-8000 dollárral lesz olcsóbb Európában, mint a Tesla Model 3, aminek ugyan egyelőre nem tudjuk az árát, nagyjából 25 000 eurós, azaz 7,8 millió forintos költségre számíthatunk, ha VW Neot szeretnénk venni. A gyártás jövőre indul, de előtte még hivatalos forrásból is látni fogjuk a végleges formát.