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
auto
2024. 04. 20. szombat

Elektromos koncepcióautókból már láttunk sokat a Volkswagentől: ez idáig a gyártó következő generációs, az elektromos kocsiknak szánt MEB platformra épülő járműveit tömörítő I.D. sorozat négy tagja mutatkozott be tanulmány formájában, s valamennyi magán viseli ezen látványautók jellegzetes ismertető jeleit, mint például az új, fehéren megvilágított  emblémát, és az autón végigfutó LED csíkokat. A koncepciók sora viszont még nem ért véget, hiszen a ferdehátú I.D., az I.D. CROZZ, az I.D. BUZZ, és a legutóbb bemutatott I.D. VIZZION után még legalább két villanyautó várható, melyek azonban Európában nem lesznek megvásárolhatók, kizárólag az amerikaiak és a kínaiak kapják. Ahogyan folyamatosan bővül a Volkswagen palettája, és olvassuk a szebbnél szebb ígéretek a villanyautók érkezéséről, felmerül bennünk a kérdés, hogy mikor láthatunk végre olyat, aminek esélye is van a gyártósorra eljutni, és nem csupán a látogatóknak pózol valamelyik autószalon színpadán.

Volkswagen I.D. koncepció

Talán most jött el az ideje, ugyanis egy német lap, a Bild arról számolt be, hogy megszerezte a legelső képet az I.D. lecsupaszított és gyártásra érett változatáról. Futurisztikus öltözékét levetve az autó megszabadult a hófehér márkajelzéstől, a szem nyitódását és záródását jelképező intelligens módon felvillanó LED lámpáktól az autó fényszóróiban, ellenben gazdagabb lett két visszapillantó tükörrel, és még egy rendszám is díszíti a Golf-méretű I.D elejét, hogy igazán hihető legyen: ilyen formában érkezik majd hozzánk a gépkocsi.

Volkswagen I.D. gyártási változat, Forrás: Bild

A német újságírók egyébként a Neo néven illetik az ötajtós villanyautót, úgy, ahogyan a gyártó belső köreiben szokás hívni, így az is meglehet, hogy az elektromos széria 2020-ban megjelenő legelső tagját nem I.D. néven kell majd keresnünk a kereskedésekben. Mindemellett a Bild cikke megerősíti a VW által korábban közzétett információt a hatótávról, miszerint nagyjából 400-600 kilométeres utazásra számíthatunk egyetlen töltéssel az NEDC szerint az akkumulátor konfigurációjától függően, de a WLTP-ciklus szerint ez jelentősen csökkenni fog.

A ferdehátú I.D., pontosabban a Neo a Volkswagen legelső, tömegek számára elérhető tisztán elektromos autója lesz a tervek szerint, és egy vezető pozíciójú munkatárs nemrég azt nyilatkozta, hogy az autó árát is ehhez mérten fogják belőni. Szerinte mintegy 7-8000 dollárral lesz olcsóbb Európában, mint a Tesla Model 3, aminek ugyan egyelőre nem tudjuk az árát, nagyjából 25 000 eurós, azaz 7,8 millió forintos költségre számíthatunk, ha VW Neot szeretnénk venni. A gyártás jövőre indul, de előtte még hivatalos forrásból is látni fogjuk a végleges formát.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.