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
auto
2024. 04. 24. szerda

A kínaiak által bevezetett szigorú szabályozás az autóiparban egy hatalmas lehetőséget nyitott meg az autógyártók előtt, hogy zéró kibocsátású járművekkel árasszák el a világ legnagyobb elektromos autó-piacát, éppen ezért a Pekingi Autószalonon lépten-nyomon belebotlik az ember olyan villanyautókba, melyek kizárólag a kínai vásárlók üdvéért épültek. Nincs ez másképp a Nissan esetében sem: a japán vállalat már jóval az autókiállítás előtt beharangozta, hogy három tisztán elektromos modellt fog felvonultatni a rendezvényen, s meg is kezdődött a fejtörés és számolgatás, hogy vajon az új Nissan LEAF és az IMx Kuro crossover mellett mi lehet majd a harmadik jármű a színpadon. Sokak – a kínaiakat leszámítva az egész világ – csalódására a Nissan azt is elárulta, hogy a rejtélyes villanyautó kizárólag Kínában lesz elérhető.

Forrás: Autocar

Az autószalonon aztán lehet, hogy sokan órákig keresgélték a szóban forgó gépkocsit, ugyanis a Sylphy Zero Emission elnevezésű autót első ránézésre könnyedén össze lehet téveszteni az új Nissan LEAF-fel – legalábbis azok biztosan bedőlnének a hasonlóságnak, akik nem találkoznak nap mint nap a Nissan népszerű villanyautójával. A rutinosabbak viszont észrevehetik, hogy néhány részlet nem teljesen stimmel, sőt, az igazi autómániások az Egyesült Államokban Sentra típusnéven futó autó vonásait is felismerhetik az új Sylphy ZE elektromos autóban. A LEAF és a Sentra modellek formatervezésének keveréke abból adódik, hogy a Sylphy ZE tulajdonképpen a Sentra-sorozat (amit Kínában Sylphy-nek neveznek) legújabb tagja, viszont nem a hagyományos meghajtású testvéreinek padlólemezét kapta, hanem a LEAF alapjaira épült. A két villanyautó között a legszembetűnőbb különbség talán a fényszórókon és az autó formáján látható, de a jellegzetes V-alakú karakterisztika a kocsi elején mindkettőben megvan. Az új villanyautó továbbá nagyobb tengelytávval rendelkezik, mint a LEAF, ami tágasabb lábteret jelent a kínaiak különleges igényét kielégítve.

A hajtáslánc tulajdonságait nem részletezte túl a Nissan, csupán annyit árult el, hogy a kínai hatóságok hivatalos mérései szerint a Sylphy ZE 336 kilométert tud megtenni egy töltéssel, amit a 38 kWh-s akkumulátor biztosít, a villanymotor teljesítménye pedig 80 kW. Az exkluzív kínai villanyautó értékesítése még ebben az évben megkezdődik, további információkat várhatóan akkor tesz közzé a gyártó. A Sylphy ZE egyike azon 20 elektromos autónak, ami a következő öt évben a kínai piacon a Nissan emblémáját viselve fog megjelenni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.