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
auto
2024. 07. 27. szombat

A Tesla elmúlt néhány hónapja szinte teljes egészében a Model 3 gyártása, és az azt övező médiaháború körül forgott, és Elon Musk többször is hangoztatta, hogy a vállalat prioritása jelenleg a megígért 35 000 dolláros kicsi Tesla, valamint a Model Y crossover fejlesztése, aminek következtében az újabb termékekről szóló információk csöpögtetése kissé alábbhagyott. Rengetegen vannak például, akik az új Roadstert szeretnék végre alaposan szemügyre venni, nem véletlenül, ugyanis a bemutatóján elhangzott specifikációk jogosan kelthetik fel a reményt a környezetükért aggódó polgároknak, hogy végre eljön a belsőégésű motorok vége. A tisztán villanyos sportkocsinak nem is kellett sok idő, hogy levegye a közönséget a lábáról: néhány szerencsés már azon a novemberi estén beülhetett egy sprintre az autóba, és megtapasztalhatta a 2 másodperc körüli gyorsulást 60 mérföld/órára, azonban néhány fényképet leszámítva azóta nem volt lehetőség közelebbről és mozgásban megcsodálni és megismerni a második generációst Roadstert. Ha minden jól megy, akkor ez augusztus 23-án csütörtökön megváltozhat, ugyanis a villanyautó egy az Egyesült Államokban igencsak népszerű tévésorozatban, a Jay Leno’s Garage című autós műsorban fog a kamerák elé állni, amelyben a műsorvezető az autóipar nagy hírű klasszikusainak és sportautóinak legrejtettebb titkait és képességeit vesézi ki, és a következő adásban az új Roadster lesz terítéken a főtervező, Franz von Holzhausen jelenlétében. Az immáron 4. évadjánál járó autós magazin egy remek lehetőség a Tesla Roadsternek, hogy nézők tízezreit győzze meg az elektromos meghajtás előnyeiről, a fórumokon viszont heves viták törtek ki arról, hogy valóban jó ötlet-e az elektromos álomautó bemutatását egy olyan műsorra bízni, melyet a CNBC csatorna sugároz, a kaliforniai vállalat egyik legnagyobb kritikusa, amelynek munkatársainak tollából és szájából nem egy hazugság hangzott már el a Teslát és vezérigazgatóját illetően.

A Roadster fejlesztésének jövője egyébként éppen a minap került szóba egy interjúban, ahol a vezérigazgató arról beszélt, hogy nem szívesen erőltetné rá a visszapillantó tükröt a vásárlókra, még akkor sem, ha ezt a szabályozás előírja, amiből arra következtethetünk, hogy a megrendelők visszapillantóval együtt kapják majd meg az autót, amit aztán kedvük szerint levehetnek, és használhatják a beépített kamerát. Egyelőre az is megválaszolatlan, hogy pontosan hogyan is fog négy ember beférni az apró sportautóba, hiszen a már többször emlegetett hátsó ülések eddig egyik fényképen vagy videón sem adtak bármilyen jelet arról, hogy mennyi hely van az utastérben. Aztán persze ott van a kormánykerék problémája is, amelynek dizájnja szintén ellentmond az előírásoknak. A Jay Leno’s Garage rövid reklámvideójában egy pillanatra a látható a kormány is, amin a jelek szerint gombok is helyet kaptak. Várhatóan csütörtökön este 10-kor minden kiderül a CNBC műsorában.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.