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
auto
2024. 04. 26. péntek

Az elmúlt napokban megjelent, és a Facebook oldalunkon általunk is megosztott interjú a Tesla vezérigazgatójával egyike azon kevés interjúknak, ahol a kérdező, Marques Brownlee videóblogger, egy, a vállalat működését nyomon követő rajongóként állt Elon Musk elé, és nem egy hozzá nem értő újságíróként, aki egy szaftos sztorival szeretné a csúcsra emelni karrierjét a Tesla bukásáról. Ennek köszönhetően egy egészen vidám hangvételű beszélgetés kerekedett ki, aminek most a folytatása is napvilágot látott, ahol a két úriember már nem a kanapén ülve beszélget, hanem elindultak felfedezni a fremonti gyár legfontosabb helyszíneit és megismerni az autógyártás fortélyait. A Model X-ek, Model S-ek, és Model 3-asok építésébe már korábban is bepillanthattunk, például amikor a CBS kérdezte Elon Muskot a kicsi Tesla gyártásának aktuális állapotáról, ám ahogyan Marques Brownlee is elmondta ebben az új videóban, a gyár működését borzasztó nehéz bemutatni kamerákon keresztül a hatalmas zaj és forgalom miatt, ám akinek nincs lehetősége részt venni a Tesla vezetett túráin, azoknak talán ez a legjobb alkalom, hogy egy kicsit közelebb kerülhessenek napjaink úttörő elektromos autóinak gyártási folyamatához. A beszélgetés ráadásul éppen inkább az érdekességekre fókuszál, mintsem a Model 3 hetente legyártott darabszámára, így a videó azok számára is szórakoztató lehet, akiket amúgy hidegen hagy a Tesla, és csak egy autógyár életébe szeretnének bekukkantani. A fremonti létesítményben egyébként körülbelül 10 000 ember dolgozik az automata gépek társaságában, hogy a világ mintegy 7000 villanyautóval legyen gazdagabb hetente.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.