Egyik legfontosabb megrendelőjénél járt a Tesla Semi

Több mint fél éve tartó tesztprogramja során számtalan fénykép érkezett a Tesla elektromos kamionjáról az Egyesült Államok különböző pontjaiból, hiszen a Semi immáron nem csupán a kaliforniai Bay Area utcáin mutogatja gyorsulási képességeit, hanem a vállalat fremonti gyára és a nevadai Gigafactory 1 között is rendszeresen szállítja az akkumulátorokat, valamint országszerte tűnik fel azon cégeknél, amelyek rendeltek a villanykamionból novemberi bemutatója óta. Legelőször az Anheuser-Busch St. Louis-i székhelyénél sikerült lefotózni a járművet még márciusban, amely vállalat 40 Semi kamionra tette le a foglalót, néhány nappal később pedig már Dallasban mutatták meg magukat a prototípusok az egyik legnagyobb számú megrendelés birtokosának, a Pepsinek, amely kezdetben 100 Tesla kamionnal szeretné bővíteni flottáját.

Most pedig ismét egy fontos vásárlóhoz, a J. B. Hunt Transport Services arkansasi főhadiszállásához látogatott el a jármű, amely jelenleg az Egyesült Államok egyik legnagyobb logisztikai és szállítmányozó vállalata, a maga 124 000 alkalmazottjával, több mint 12 000 teherautójával, és 100 000-nél is több trailerével és konténerével. A teherszállítás óriása a legelsők között volt, akik bizalmat szavaztak a Teslának és a Semi hihetetlennek tűnő specifikációinak, az azonban sosem derült ki, hogy az ország egyik leghatalmasabb kereskedelmi flottájával bíró vállalata – mellyel csak néhányan tudnak versenybe szállni, mint például a FedEX, vagy a UPS – pontosan hány dízeles kamionját akarja lecserélni a villanyos Semire. Éppen ezért a J.B. Hunt nem is a rendelése miatt tekinthető az egyik, ha nem a legfontosabb ügyfélnek, hanem pusztán a szállítmányozási szektorban betöltött kiemelkedő szerepe, és a flottájának üzemeltetéséből adódó környezeti szennyezése okán.

Amennyiben a Semi sikeresen meggyőzi a vállalatot a villamos meghajtás előnyeiről, úgy nem csak több ezernyi feleslegessé vált füstös kamion kerülhet a roncstelepre, hanem a nagyobb konkurens vállalatok sem szeretnének majd veszíteni versenyképességükből egy idejét múlt technológiai alkalmazása miatt, a kisebb vállalatok pedig pláne követni fogják a nagyok példáját, ami egy megállíthatatlan láncreakcióként fogja magával hozni az áruszállítás megtisztítását. Mint minden látogatásán, a Semire a J. B. Hunt-nál is sokan voltak kíváncsiak, így a közösségi oldalaknak köszönhetően ismét új képekkel gazdagodtunk a 2019-ben gyártásba kerülő kamion nagyobbik változatáról:

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.