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
auto

Több mint fél éve tartó tesztprogramja során számtalan fénykép érkezett a Tesla elektromos kamionjáról az Egyesült Államok különböző pontjaiból, hiszen a Semi immáron nem csupán a kaliforniai Bay Area utcáin mutogatja gyorsulási képességeit, hanem a vállalat fremonti gyára és a nevadai Gigafactory 1 között is rendszeresen szállítja az akkumulátorokat, valamint országszerte tűnik fel azon cégeknél, amelyek rendeltek a villanykamionból novemberi bemutatója óta. Legelőször az Anheuser-Busch St. Louis-i székhelyénél sikerült lefotózni a járművet még márciusban, amely vállalat 40 Semi kamionra tette le a foglalót, néhány nappal később pedig már Dallasban mutatták meg magukat a prototípusok az egyik legnagyobb számú megrendelés birtokosának, a Pepsinek, amely kezdetben 100 Tesla kamionnal szeretné bővíteni flottáját.

Most pedig ismét egy fontos vásárlóhoz, a J. B. Hunt Transport Services arkansasi főhadiszállásához látogatott el a jármű, amely jelenleg az Egyesült Államok egyik legnagyobb logisztikai és szállítmányozó vállalata, a maga 124 000 alkalmazottjával, több mint 12 000 teherautójával, és 100 000-nél is több trailerével és konténerével. A teherszállítás óriása a legelsők között volt, akik bizalmat szavaztak a Teslának és a Semi hihetetlennek tűnő specifikációinak, az azonban sosem derült ki, hogy az ország egyik leghatalmasabb kereskedelmi flottájával bíró vállalata – mellyel csak néhányan tudnak versenybe szállni, mint például a FedEX, vagy a UPS – pontosan hány dízeles kamionját akarja lecserélni a villanyos Semire. Éppen ezért a J.B. Hunt nem is a rendelése miatt tekinthető az egyik, ha nem a legfontosabb ügyfélnek, hanem pusztán a szállítmányozási szektorban betöltött kiemelkedő szerepe, és a flottájának üzemeltetéséből adódó környezeti szennyezése okán.

Amennyiben a Semi sikeresen meggyőzi a vállalatot a villamos meghajtás előnyeiről, úgy nem csak több ezernyi feleslegessé vált füstös kamion kerülhet a roncstelepre, hanem a nagyobb konkurens vállalatok sem szeretnének majd veszíteni versenyképességükből egy idejét múlt technológiai alkalmazása miatt, a kisebb vállalatok pedig pláne követni fogják a nagyok példáját, ami egy megállíthatatlan láncreakcióként fogja magával hozni az áruszállítás megtisztítását. Mint minden látogatásán, a Semire a J. B. Hunt-nál is sokan voltak kíváncsiak, így a közösségi oldalaknak köszönhetően ismét új képekkel gazdagodtunk a 2019-ben gyártásba kerülő kamion nagyobbik változatáról:

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.