Már csak néhány napot kell várni a Mercedes-Benz első tisztán elektromos meghajtású gépkocsijának bemutatkozásáig, amelyet a gyártó egy korábbi bejelentése után most egy rövid kedvcsináló videóban is megerősített: az EQ család legelső büszkeségéről szeptember 4-én hullik le a lepel Stockholmban, ahol az EQ C jelzésű SUV már olyan formában áll a kamerák elé, ahogyan a vásárlók is kézhez fogják kapni. A villanyautó koncepciójáról számtalan fényképet, teaser videót, és tesztet lehet találni az interneten, sőt a világszerte tevékenykedő kémfotósoknak köszönhetően a Mercedes tesztprogramját is nyomon tudtuk követni, ahol már egy gyártáshoz közeli változat rótta a köröket erősen felmatricázva, hogy a kíváncsiskodók ne láthassák a teljes dizájnt. Ezen lesifotók rávilágítottak arra, amit most a Mercedes-Benz által közzétett videó is alátámaszt, hogy bizony a végleges verzió stílusa meglehetősen különbözik a koncepcióétól, sokak örömére, hiszen az EQ C tanulmány legnagyobb kritikájaként többen azt hangoztatták, hogy a gyártó túlságosan hangsúlyozni akarta az elektromos meghajtást, túl nagy energiát fordítva a LED-fényekre és kijelzőkre. Bár a németek egyelőre csupán a hűtőrácsot és az egyik első fényszórót mutatták meg, gyanítható, hogy vették az adást, és a gyárból kiguruló SUV már egy sokkal hagyományosabb prémiumautó benyomását fogja kelteni. Az eddigi legjobb kép a már gyártási változathoz közel járó EQ C-ről, Forrás: Autoblog Ami a hajtásláncot illeti, a koncepció egy 70 kWh-s lítium-ion aksival érkezett, ami NEDC mérés szerint 500 kilométernyi útra elegendő energiát tud eltárolni. A meghajtásért két villanymotor felel, együttesen 300 kW teljesítménnyel, 5 másodperc alatt felpörgetve az autót 100 km/h-ra álló helyzetből. Ezen specifikációk azonban valószínűleg megváltoztak a fejlesztés során, így azt, hogy valójában mire lesz képes a 2019-ben piacra kerülő villanyos Merci, majd csak szeptember 4-én tudjuk meg. A bemutató időpontja egyébként viszonylag korainak tekinthető az autó tényleges megjelenéséhez képest, aminek hátterében az állhat, hogy a Mercedes-Benz a legnagyobb vetélytársa, az Audi elől akarja ellopni a rivaldafényt, amely alig két héttel később mutatja be szintén tisztán villanyos e-tron quattro típusjelzésű prémium sportterepjáróját. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!