2000 villanyautóval indítja autómegosztó szolgáltatását a Volkswagen Berlinben

Összesen kétezer tisztán elektromos autó áll majd azok rendelkezésére Berlinben a Volkswagen We Share elnevezésű autómegosztó szolgáltatásának köszönhetően, akik teljesen kibocsátásmentesen és saját villanyautó nélkül szeretnének kocsikázni a városban 2019 második felétől. A közösségi közlekedési platform létrehozását még júliusban jelentette be a német gyártó, ám azt csak most részletezte, hogy pontosan hány darab, és milyen típusú járművek alkotják majd a világ egyik legnagyobb teljesen elektromos autómegosztó flottáját. Persze ha teljes mértékben kipufogógáz-mentes Volkswagenről van szó, akkor nem tudunk nagyon mellélőni, hogy mely modelleket vihetjük el egy körre Berlinben, így senkit nem lep meg, hogy az e-Golf lesz a főszereplő 1500 darabbal, amihez majd egy kicsivel később 500 e-Up! fog csatlakozni, azonban ahogyan a múlt hónapban a közelgő I.D. modellről közzétett kép is mutatja, a VW új, tisztán elektromos ferdehátúja 2020-tól kezdődően fokozatosan fel fogja váltani a már jól ismert villanyautókat.

Volkswagen I.D.

Az I.D alapos megismerésére még várnunk kell, de az előzetes információk szerint 400-600 kilométeres hatótávra számíthatunk a nem túl hiteles NEDC szerint az akkucsomag-kiosztástól függően. A carsharing szolgáltatásban betöltött szerepére viszont nem is annyira a hatótáv teszi tökéletessé, hanem sokkal inkább kis mérete, ami  könnyed manőverezést és parkolást tesz lehetővé a felhasználók számára a nagyvárosok legzsúfoltabb részein is.

„Népességszámából és népsűrűségéből adódóan Berlin egy ideális piac a lehető legnagyobb potenciállal. Rengeteg olyan embernek ad otthont, akik korábban már próbálták a közösségi autózást, és a számuk egyre csak nő. Mi demokratizáljuk az e-mobilitást. 2020-tól a We Share a következő generációs elektromos autóink, a tisztán villanyos I.D. modellek piacra vezetését támogatja, és ezzel jelentősen hozzájárul a Volkswagen elektromobilitási offenzívájához” – indokolta a szolgáltatás elindítását Jürgen Stackmann, a gyártó értékesítési igazgatótanácsának tagja.

A We Share azonban a tervek szerint nem csupán a német fővárosban indulna el, hanem más német, európai, és észak-amerikai nagyvárosban is, különös figyelemmel azokra a városokra, ahol a népességszám meghaladja az egymilliót, így van rá esély, hogy Budapesten is megjelenik a Volkswagen közösségi autós szolgáltatása. A VW kisméretű villanyautói egyébként már sok más carsharing rendszert üzemeltető vállalat által használatban vannak: Londonban például a Zipcar alkalmaz több mint 300 e-Golfot, de nálunk is kifejezetten népszerűek a GreenGo és a MOL Limo keretében.

EZT OLVASTAD MÁR?  Így készül a Tesla a téli körülményekre

Autok: , ,

Elektromos autót használsz?