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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Model X-eket és Model Y-okat hív vissza a Tesla

elektromos autó

Két önkéntes visszahívást is bejelentett tegnap a Tesla az amerikai közlekedési hatósággal (NHTSA) közösen. Az egyik összesen 9136 darab, 2015 szeptembere és 2016 júliusa között gyártott Model X-et érint, melyeken a szélvédő fölött, valamint a tető közepén a sirályszárnyként felnyíló ajtók között elhelyezett díszítőelemek ragasztása az alapozóanyag hiánya miatt idővel elgyengülhet, és a darabok leesését okozhatja.

Villanyautó teszt: Tesla Model X P100D

Nevezhetnénk ezt kozmetikai hibának, de ha menet közben enged el a ragasztó, akkor a lerepülő darabok potenciálisan más közlekedők sérülését okozhatják, ezért balesetveszélyesnek minősül. A Tesla idén szeptemberben értesült a problémáról, de arról nem tud, hogy történt volna már baleset ebből kifolyólag. A vállalat hozzáteszi, hogy a hibás ragasztás a tulaj és az utasok számára is zavaró lehet, hiszen a meglazult, leválni készülő darabok jól hallható hangot okozhatnak az utastérben. Az érintett tulajdonosokat értesíti a Tesla, a szervizben pedig ellenőrzik, és ha kell, javítják a ragasztást.

A másik visszahívást a Tesla legújabb modellje, a Model Y kapta, összesen 437 példány esetében ugyanis előfordulhat, hogy egy meglazuló csavar miatt a felső lengőkar elválthat a csonkállványtól, ami káros hatással lehet a kormányzásra. Ez már egy kicsivel komolyabb hibának hangzik, de eddig csupán három járműnél volt rá példa, és a gyártó tudomása szerint egyik ilyen eset sem vezetett balesethez. A javítás mindkét modell esetében pillanatok alatt elvégezhető.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.