Két önkéntes visszahívást is bejelentett tegnap a Tesla az amerikai közlekedési hatósággal (NHTSA) közösen. Az egyik összesen 9136 darab, 2015 szeptembere és 2016 júliusa között gyártott Model X-et érint, melyeken a szélvédő fölött, valamint a tető közepén a sirályszárnyként felnyíló ajtók között elhelyezett díszítőelemek ragasztása az alapozóanyag hiánya miatt idővel elgyengülhet, és a darabok leesését okozhatja. Villanyautó teszt: Tesla Model X P100D Nevezhetnénk ezt kozmetikai hibának, de ha menet közben enged el a ragasztó, akkor a lerepülő darabok potenciálisan más közlekedők sérülését okozhatják, ezért balesetveszélyesnek minősül. A Tesla idén szeptemberben értesült a problémáról, de arról nem tud, hogy történt volna már baleset ebből kifolyólag. A vállalat hozzáteszi, hogy a hibás ragasztás a tulaj és az utasok számára is zavaró lehet, hiszen a meglazult, leválni készülő darabok jól hallható hangot okozhatnak az utastérben. Az érintett tulajdonosokat értesíti a Tesla, a szervizben pedig ellenőrzik, és ha kell, javítják a ragasztást. A másik visszahívást a Tesla legújabb modellje, a Model Y kapta, összesen 437 példány esetében ugyanis előfordulhat, hogy egy meglazuló csavar miatt a felső lengőkar elválthat a csonkállványtól, ami káros hatással lehet a kormányzásra. Ez már egy kicsivel komolyabb hibának hangzik, de eddig csupán három járműnél volt rá példa, és a gyártó tudomása szerint egyik ilyen eset sem vezetett balesethez. A javítás mindkét modell esetében pillanatok alatt elvégezhető. (fotó: Teslavarázsló) (fotó: Teslavarázsló) Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!