Két európai piacon már kapható a kínai Aiways U5

A koronavírus nyilvánvalóan egyetlen autógyártó terveire sem volt jó hatással, de az Aiways különösen pechesnek bizonyult, hiszen a kínai vállalat a Korzikára érkező turistákat akarta lenyűgözni legelső Európába küldött U5-öseivel. Akik a nem éppen ideális körülmények ellenére bevállalták a nyaralást, azoknak persze lehetőségük volt kipróbálni a tisztán elektromos SUV-t, de egy nagyobb hírverés egyértelműen jobban segítette volna a cég európai pályafutásának elindulását.

Az U5 most már nem csak a francia szigeten van jelen, hiszen az ősszel megkezdődött az értékesítés és kiszállítás Németországban, mely az Aiways legelső piaca a kontinensen. A gyártó eredetileg már 2019-ben árulni akarta autóit Európában, de az értékesítési hálózat kiépítése és a logisztika megszervezése nem egyszerű feladat több ezer kilométerre a gyártási bázistól, így sok más kínai céghez hasonlóan végül lemondott az ambiciózus tervekről. A 2020 áprilisa már egy reálisabb dátumnak tűnt, ezt viszont a világjárvány húzta keresztbe. Most viszont, hogy végre be tudta tenni a lábát Európába, nem is vesztegeti sokat az idejét az Aiways, és megnyitotta a rendelést második piacán, Hollandiában is.

A hollandoknál az Aiways Distributie Nederland BV partnerén keresztül történik a villanyautók forgalmazása, amelyek Standard felszereltséggel 39.960 euróról indulnak, Premium csomagban pedig legkevesebb 43.850 eurót kell értük fizetni. Az gleccserfehérként és padlizsánszínben kérhető Aiways U5 ION alapfelszereltségében a kényelmet és a biztonságot szolgálja a LED-es világítás, fűtött külső tükrök, automatikus kétzónás klímaberendezés, infotainment rendszer központi 12,3 hüvelykes TFT-képernyővel, érintésvezérlők, 12 ultrahangos érzékelő, öt HD kamera, három radar, és két beltéri kamera. A Premium változathoz mindezen felül további külső, és beltéri színeket (beleértve a fekete tetőfestést) választhatnak a vásárlók, továbbá panorámás üvegtetőt is kapnak.

Az U5 egy 4680 mm hosszú, 1865 mm széles, és 1684 mm magas kompakt SUV, amit a vállalat németországi honlapja szerint egy 150 kW teljesítményű, és 310 Nm nyomatékú állandó mágneses villanymotor hajt. A szendvicsszerkezetben csomagolt akkucsomag a CATL által biztosított, 24 darab modult tartalmaz, melyek összkapacitása 63 kWh. A hatótávolság így 410 km a WLTP szerint, az aksi 35 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető DC hálózaton.

Akik most rendelnek, azok még az év vége előtt átvehetik a shangraoi létesítményben gyártott járműveket. A következő piacok Franciaország (Korzikában egyelőre csak bérelni lehet az U5-öt), Svájc, majd Norvégia és Dánia lesznek.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.