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
auto
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

A koronavírus nyilvánvalóan egyetlen autógyártó terveire sem volt jó hatással, de az Aiways különösen pechesnek bizonyult, hiszen a kínai vállalat a Korzikára érkező turistákat akarta lenyűgözni legelső Európába küldött U5-öseivel. Akik a nem éppen ideális körülmények ellenére bevállalták a nyaralást, azoknak persze lehetőségük volt kipróbálni a tisztán elektromos SUV-t, de egy nagyobb hírverés egyértelműen jobban segítette volna a cég európai pályafutásának elindulását.

500 kínai villanyautó indult el Európába

Az U5 most már nem csak a francia szigeten van jelen, hiszen az ősszel megkezdődött az értékesítés és kiszállítás Németországban, mely az Aiways legelső piaca a kontinensen. A gyártó eredetileg már 2019-ben árulni akarta autóit Európában, de az értékesítési hálózat kiépítése és a logisztika megszervezése nem egyszerű feladat több ezer kilométerre a gyártási bázistól, így sok más kínai céghez hasonlóan végül lemondott az ambiciózus tervekről. A 2020 áprilisa már egy reálisabb dátumnak tűnt, ezt viszont a világjárvány húzta keresztbe. Most viszont, hogy végre be tudta tenni a lábát Európába, nem is vesztegeti sokat az idejét az Aiways, és megnyitotta a rendelést második piacán, Hollandiában is.

Villanyautót az Euronicsból

A hollandoknál az Aiways Distributie Nederland BV partnerén keresztül történik a villanyautók forgalmazása, amelyek Standard felszereltséggel 39.960 euróról indulnak, Premium csomagban pedig legkevesebb 43.850 eurót kell értük fizetni. Az gleccserfehérként és padlizsánszínben kérhető Aiways U5 ION alapfelszereltségében a kényelmet és a biztonságot szolgálja a LED-es világítás, fűtött külső tükrök, automatikus kétzónás klímaberendezés, infotainment rendszer központi 12,3 hüvelykes TFT-képernyővel, érintésvezérlők, 12 ultrahangos érzékelő, öt HD kamera, három radar, és két beltéri kamera. A Premium változathoz mindezen felül további külső, és beltéri színeket (beleértve a fekete tetőfestést) választhatnak a vásárlók, továbbá panorámás üvegtetőt is kapnak.

Az U5 egy 4680 mm hosszú, 1865 mm széles, és 1684 mm magas kompakt SUV, amit a vállalat németországi honlapja szerint egy 150 kW teljesítményű, és 310 Nm nyomatékú állandó mágneses villanymotor hajt. A szendvicsszerkezetben csomagolt akkucsomag a CATL által biztosított, 24 darab modult tartalmaz, melyek összkapacitása 63 kWh. A hatótávolság így 410 km a WLTP szerint, az aksi 35 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető DC hálózaton.

Akik most rendelnek, azok még az év vége előtt átvehetik a shangraoi létesítményben gyártott járműveket. A következő piacok Franciaország (Korzikában egyelőre csak bérelni lehet az U5-öt), Svájc, majd Norvégia és Dánia lesznek.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás