Franciaországon kívül nem lesz gyakori az elektromos városi Renault

A Twingo modell eladásainak 30%-át célozza meg a Renault a városi kisautó tisztán elektromos meghajtású változatával, tudta meg az Autonews hírportál. 2019-ben kicsivel több, mint 87.000 darabot sikerült eladnia a belsőégésű motorral hajtott típusból a vállalatnak, és 2018-ban is hasonló eredmény született, ami azt jelenti, hogy ha valóban sikerül elérni a tervezett részarányt, akkor a Twingo Z.E.-ből évente nagyjából 26.000 példány készülhet (ez havi majdnem 2200-nak felel meg). Összehasonlításképpen a gyártó legfontosabb villanyautója, a Zoe ebben az évben 76.000 példány környékén jár, és jók az esélyei, hogy 2020 legvégére meghaladja a 90 ezret.

A Daimlerrel közösen fejlesztett Edison padlólemezre épített csöppség piaci bevezetésére októberben került sor, de egyelőre csak néhány európai országban érhető el. Az elsődleges célpiac valószínűleg mindig is Franciaország marad, ahol a múlthónapban eladott 755 darab elektromos típus 90%-át regisztrálták. A piacok bővülésével ez az arány persze csökkenni fog, de a Renault arra számít, hogy a francia autópiac részesedése az összes értékesítésből nem fog 50% alá esni. Ha ez így lesz, akkor az autó hazai piacán kívüli vásárlóknak mindössze évi 13 ezer darab marad.

EZT OLVASTAD MÁR?  Állami támogatással: Smart EQ ForTwo és ForFour

A Twingo Z.E.-t egy 60 kW-os villanymotor, és egy bruttó 22 kWh-s (nettó 21,3) akkupakk hajtja, ami a WLTP-ben mérve 190 kilométeres hatótávolságra elég, de természetes élőhelyén, azaz a városban maradva akár 270 kilométert is meg lehet vele tenni. Ezek, a vállalat marketingmenedzsere által néhány nappal ezelőtt említett hatótáv-adatok egyébként magasabbak, mint amiket a Renault a villanyautó bemutatóján mondott. Egyenáramú töltésre nem képes az autó, cserébe viszont ki tudja használni az Európában viszonylag gyakori 22 kW-os AC töltőoszlopok maximális teljesítményét. A Twingo Z.E. az első elektromos Renault vízhűtéses aksival.

Elektromos autót használsz?